SP3MK_SSP3 Specializace: Specifické poruchy učení Anotace: Název publikace: Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy Autoři: Blažková, Matoušková, Vaňurová, Blažek Kolektiv autorů názorně v 6 kapitolách popisuje specifickou poruchu učení, dyskalkulii. V první kapitole definují dyskalkulii a varianty dyskalkulie. V dalších kapitolách názorně rozebírají různé matematické úkony a možnosti vysvětlování žákům s dyskalkulií. Jedná se o rozklad čísel, pamětní sčítání, odčítání, násobení, dělení – se zbytkem, se závorkami. Samotná kapitola obsahuje slovní úlohy a také práci s kalkulátorem. Tato publikace je velmi přínosná jak pro učitele, tak i pro rodiče žáků s těmito obtížemi. Je jasná, věcná a pochopitelná i pro laickou veřejnost. Název: Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. Autoři: Bartoňová, Vítková V této publikaci jsou v 7 kapitolách zařazeny příspěvky z výzkumu, který probíhá v souvislosti s rámcovými vzdělávacími programy. Inkluze s lehkým mentálním postižením – Bartoňová Poruchy chování –Červenka Česká literatura u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami – Sieglová, Kroča Předprofesní příprava – Pipeková Vzdělávání žáků uprchlíků z pohledu učitele a romologie – Němec, Štěpařová, Gulová Vzdělávání žáků na 1. stupni ZŠ a specifika primární pedagogiky – Havel, Filová Kvalitativní a kvantitativní šetření – Pančocha, Slepičková