Depistáž, Explorace v běžné třídě ZŠ. Školní dotazník Zdroj: BARTOŇOVÁ, M. Kapitoly ze specifických poruch učení I. Brno: Masarykova univerzita, 2004, 2006. ISBN 80-210-3613-3. ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-800-7. Základní diagnostika probíhá v: Pedagogicko-psychologické poradně (PPP). Podpůrný výukový program: ž min. 3 měsíce, ž zpracovává jej příslušný učitel nebo speciální pedagog, ž písemný, ž součástí pedagogické diagnostiky a žádosti o odborné vyšetření. Školní dotazník: ž součást diagnostiky, ž vyplňuje učitel, ž údaje o žákovi, ž prospěch podle posledního vysvědčení, ž obtíže ve čtení, psaní, počítání, ostatní předměty, řeč, práceschopnost, chování, poruchy (hyperaktivita, agresivita, atd.), vztah k vrstevníkům, vztah ke školní práci, rodina, zdravotní stav, opatření. Explorace v běžné třídě základní školy: ž učitel provádí ped. diagnostiku se zaměřením na úroveň vědomostí a psychických funkcí, ž zaměřuje se na zvláštnosti, které jsou projevem SPU