Diagnostika SPU, diagnostické metody Diagnostika: Cíl diagnostiky: Diagnostika se realizuje: Diagnostika v běžné třídě základní školy se zaměřuje na následující oblasti: Ø úroveň čtení, Ø psaní – rukopis, Ø počítání, Ø soustředění, Ø sluchové vnímání, Ø zrakové vnímání, Ø řeč, Ø reprodukce rytmu, Ø orientace v prostoru, pravo – levá orientace, Ø nápadnosti v chování, Ø postavení dítěte v kolektivu, Ø rodinné prostředí, Ø … zvažovat rozumové schopnosti dítěte a zhodnotit jakých výkonů dosahuje v jiných předmětech podpůrný výukový program: Součásti další diagnostiky je vypracování školního dotazníku, který obsahuje: Diagnostika v 1. ročníku základní školy: Diagnostika SPU se uskutečňuje v Pedagogicko-psychologické poradně Úvodní vyšetření obsahuje: Základní diagnostické prostředky: Na stanovení diagnózy spolupracují: Jednotlivé vyšetřované oblasti: 1. Vyšetření výkonu čtení 2. Úroveň písemného projevu 3. Úroveň matematických schopností 4. Poruchy sluchového vnímání 5. Poruchy zrakového vnímání 6. Vyšetření laterality 7. Poruchy vnímání prostorové orientace 8. Vyšetření představy prostoru 9. Vnímání časové posloupnosti 1. Vyšetření výkonu čtení 2. Úroveň písemného projevu 3. Úroveň matematických schopností 4. Poruchy sluchového vnímání 5. Poruchy zrakového vnímání 6. Vyšetření laterality 7. Poruchy vnímání prostorové orientace 8. Vyšetření představy prostoru 9. Vnímání časové posloupnosti Použitá literatura: Ø BARTOŇOVÁ, M. Kapitoly ze specifických poruch učení I. Vymezení současné problematiky. Brno: MU, 2004. ISBN 80-210-3813-3. Ø ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. 10 vyd. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-800-7.