Osobnostní specifika osob se SPU Osnova: Ø sociální a emocionální vývoj dítěte se SPU, Ø výchovné působení rodiny, Ø postoj k žákům se SPU – rodina, učitel, spolužáci, Ø projevy snížených komunikačních kompetencí, Ø poruchy řeči, artikulační dyspraxie, Ø osobnost dospělého jedince se SPU. Sociální a emocionální vývoj dítěte se SPU Problémy v sociálních vztazích: Problémy v emocionálním vývoji: Poruchy chování mohou být způsobený: Ø Primárně: Ø Sekundárně: Z primárních symptomů bývají nejčastěji uváděné: Projevy vyjadřující opozici vůči škole: Výchovné působení rodiny Z. Matějček, při výchově dítěte s handicapem uvádí následující nevhodné modely výchovy: Postoj k žákům se SPU: Rodina: Učitel: Spolužáci: Projevy snížených komunikačních kompetencí Poruchy řeči Specifický logopedický nález - Artikulační dyspraxie: Osobnost dospělého jedince se SPU Učení: Motivace: Sociální vztahy: Současná doba klade na jedince vysoké nároky: Pomoc dospělým: Literární zdroje: Ø BARTOŇOVÁ, M. Kapitoly ze specifických poruch učení I. Vymezení současné problematiky. Brno: MU, 2004. ISBN 80-210-3813-3. Ø ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. 10 vyd. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-800-7.