PROJEVY, PREVENCE SPU (22.3.2012) Osnova: Ø Projevy SPU – při osvojování: - čtení, - psaní, - pravopisu v oblasti osvojování gramatického učiva a aplikaci gramatických jevů, - počítání. Ø Zvláštnosti v chování dětí se SPU Ø Projevy deficitů kognitivních funkcí: Nedostatečná integrace psychických funkcí: - zraková percepce, prostorová orientace, - sluchová percepce - automatizace, - motorika, grafomotorika, - paměť, - koncentrace pozornosti. Ø Prevence SPU: - B. Sindelarová – Předcházíme poruchám učení - Sheffieldský screeningový test diagnostiky dyslexie – česká verze: O. Zelinková - Test rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky - D. Švancarová, A. Kucharská - Metoda dobrého startu – J. Swierkoszová Projevy SPU – při osvojování čtení: - - - - Projevy SPU – při osvojování psaní: Projevy SPU – při osvojování pravopisu: 1) Specifické dysortografické chyby 2) Pravopisní chyby Projevy SPU – při osvojování počítání: Zvláštnosti v chování dětí se SPU: Projevy deficitů kognitivních funkcí Nedostatečná integrace psychických funkcí: Ø Zraková percepce, prostorová orientace Ø Sluchová percepce Ø Automatizace Ø Motorika, grafomotorika Ø Paměť Ø Koncentrace pozornosti Prevence SPU: Ø B. Sindelarová – Předcházíme poruchám učení Ø Sheffieldský screeningový test diagnostiky dyslexie – česká verze: O. Zelinková Ø Test rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky - D. Švancarová, A. Kucharská Ø Metoda dobrého startu – J. Swierkoszová Prevence SPU - B. Sindelarová – Předcházíme poruchám učení: např. úkol - rozdíly mezi dvěma slovy: dříve-dříve bez-bez pak-pak boudy-body teď-teď níž-než až-už pro-pro ještě-jistě sít-snít Prevence SPU - Sheffieldský screeningový test diagnostiky dyslexie – česká verze: O. Zelinková 1) 2) 3) 4) 5) 6) 7) 8) 9) 10) Prevence SPU - Test rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky - D. Švancarová, A. Kucharská Prevence SPU - Metoda dobrého startu – J. Swierkoszová