Management pro vychovatele PaedDr. J. Šťáva, CSc. katedra pedagogiky stava@ped.muni.cz Požadavky •Seminární práce: • • •Zpracování výchovného nebo vzdělávacího projektu • •Evaluace zařízení • Tematické okruhy: •1. Kurikulum - pojetí, proměny a trendy. •2. Obsah vzdělávání - učební plány, učební osnovy, standardy. •3. Informační systém pedagogické soustavy v ČR. •4. Pedagogická administrativa, pedagogická dokumentace. • Tematické okruhy: •5. Metody evaluace výchovných a vzdělávacích zařízení (vnější, vnitřní, možnosti). •6. Klima školy. •7. Vzdělávací politika ČR. •8. Dozory nad žáky. •9. Základní právní normy řízení výchovy a vzdělávání v ČR. Tematické okruhy: •10. Školský zákon č. 561/2004 Sb. •11. Zákon č. 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících. •12. Rámcový vzdělávací program. •13. Image školy. •14. Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Tematické okruhy: •15. Státní správa v řízení školství ČR. •16. Samospráva v řízení školství ČR. •17. Česká školní inspekce. •18. Výchovně vzdělávací soustava v ČR. Tematické okruhy: •19. Dětská práva v ČR. •20. Prevence sociálně patologických jevů. •21. Školská zařízení a školské služby •22. Organizace školního roku. • > Studijní prameny: •Světlík, J. Marketing školy.Zlín, Ekka 1994. •www.msmt.cz •www.mvcr.cz •Školské zákony, vyhlášky Věstníky MŠMT nebo Sbírka zákonů •Štoček, M. Rukověť ZŠ, 2008 •Štoček, M. Rukověť SŠ, 2008