Kartografické centrum Velké Opatovice Úkol 1: Přehled historických map Vyhledejte v centru ke každému století (15.-21.století) min. jednu mapu a zjistěte k ní základní údaje viz. níže. Ze zjištěných údajů vytvořte tabulku ve formátu A4. Pozn. Nezapomeňte tabulku nazvat, uvést autory, zdroj, rok. (viz cvičení Metody v geografii) Základní údaje: * Celý název mapy * Autora mapy * Rok tvorby mapy * Mapovaná oblast * Měřítko mapy * Použitá kartografická metoda * Zvláštnosti mapové kresby Úkol 2: Časová osa mapové tvorby vystavená v KC Velké Opatovice Graficky zpracujte k tabulce 1 časovou osu mapové tvorby K vyznačenému roku vydání mapy uveďte její název Pozn. Zpracujte ručně podle požadavků grafického zpracování, tj. včetně názvu, autorů, zdroje, roku zpracování na papír formátu A4. Úkol 3: Modely území 1. Prohlédněte si modely území v KC Velké Opatovice. 2. Zjistěte materiály, ze kterých byly modely sestaveny. 3. Navrhněte a zapište: a. jednoduché a dostupné materiály pro zpracování modelu území (reliéf, modely stromů, keřů, domů a dalších prvků (přírodní materiály, umělé…) b. pracovní postup tvorby modelu Úkol 4: Kartografické měření Sepište pomůcky (měřící přístroje apod.) používané pro kartografické účely (min. 5). Napište vždy název pomůcky, k čemu se používá a případně další zajímavost. Úkol 5: Pracovní list pro žáky ZŠ – Kartografické centrum Velké Opatovice Navrhněte pracovní list pro žáky ZŠ pro jejich samostatnou práci v Kartografickém centru. Pracovní list bude navazovat na prohlídku centra s výkladem průvodce, tj. po seznámení se s prostorem, s výstavou, s vybranými vystavenými exponáty. Forma výuky : samostatná aktivní práce žáka (skupiny žáků) po dobu cca 45 min, přizpůsobená věku dětí. Pozn. Vámi navržené pracovní listy budou následně zhodnoceny učiteli z praxe, sestavena z nich nabídka pro školy, které KC Velké Opatovice navštíví. Kartografické pracovní listy ponesou i jméno autorů. - Graficky přehledně zpracovat v PC na formát A4. - Určeno pro žáky a) 6.,7. třídy a b) 8., 9. třídy - možnost Vašeho výběru - Uvést: jméno, třída, datum (pro vyplnění žáky). - Délka pro zpracování pracovního listu je 45 min. - Vytvořit atraktivní úkoly: kvízy, spojovačky, vynechaný text, kreslení obrázků, sestavení … - Zahrnout různé zajímavosti z kartografického centra tak, aby byly úkoly pro žáky zajímavé a poutavé. - Připravíte 2 verze – jedna pro žáky a jedna s řešením pro učitele.