Jazyková kultura a komunikativní dovednosti – jaro 2013 Požadavky k zakončení předmětu 1. Aktivní práce v semináři. 2. Přednést v semináři připravený projev na dané téma. Projev by neměl být čtený, ale přednesený alespoň částečně zpaměti, s oporou v psaných poznámkách. Měl by trvat asi 5 min. Měl by být pronesen ve spisovné nebo hovorové češtině (mluvená forma spisovné češtiny). Hodnotí se: neverbální aspekty včetně hlasové techniky, výslovnost, jazyková úroveň (spisovnost/ nespisovnost), stylistická úroveň, kompozice projevu, argumentace. Hodnotí se známkami A až F. 3. Seminární práce: studentka si na základě studijní literatury (bude doplněna a citována během semestru) zvolí dvě didaktické hry nebo dva postupy, jimiž je možné rozvíjet komunikativní schopnosti dětí. Zhodnotí výhody a nevýhody těchto her či postupů, popř. doplní vlastní zkušenosti s nimi. Kromě toho vytvoří vlastní didaktickou hru či postup a opět popíše její výhody a nevýhody, zkušenosti s jejím uplatňováním a s tím, zda je pro daný cíl (rozvíjení komunikativních schopností dětí) účinná. V celkovém hodnocení předmětu se bere v úvahu projev přednesený v semináři i kvalita odevzdané práce. Známka je zapsána po úspěšném splnění obou požadavků. Docházka do semináře je nepovinná.