Jak dítě reaguje na různé situace a co se děje, když reaguje určitým způsobem. 27/3/13 Voj PdF MU 1 Diagnostika chování Vrstevnické sítě vztahy, interakce kontrolní list Spolupracující chování s vrstevníky nebo podobná situace. 27/3/13 Voj PdF MU 2 —A. Vyžaduje svůj způsob hraní hry. —B. Podřizuje se pokynům druhých, kteří prosazují svůj způsob hry. —C. Dává materiální věci vrstevníkům, kdykoli je o to požádán. —D. Jiná reakce. 1.Jaká jiná informace je relevantní? 2.Jaké máte pro své tvrzení důkazy? 3.Příklad situace 4.Jaké jsou příčiny a důsledky chování? A B C Spouštěč Projevy chování Následky Vyjádření názoru o ostatních dětech 27/3/13 Voj PdF MU 3 A.Vyjadřuje obavy z toho, co si o něm/ní myslí ostatní. — —B. Vyjadřuje přesvědčení, že je nadřazen svým vrstevníkům. — —C. Jiná reakce 1.Jaká jiná informace je relevantní? 2.Jaké máte pro své tvrzení důkazy? 3.Příklad situace 4.Jaké jsou příčiny a důsledky chování? — ¨ A B C Spouštěč Projevy chování Následky Přátelství s vrstevníky, které dítě zná nebo podobná situace. 27/3/13 Voj PdF MU 4 —A. Často se účastní soutěživých her (karty, biliár,atd.) s přáteli. —B. Pomáhá přátelům s jejich úkoly a povinnostmi. —C. Nepřátelské nebo verbálně agresivní chování vůči vrstevníkům, kteří se snaží skamarádit s jeho vlastními kamarády. —D. Jiná reakce. 1.Jaká jiná informace je relevantní? 2.Jaké máte pro své tvrzení důkazy? 3.Příklad situace 4.Jaké jsou příčiny a důsledky chování? — A B C Spouštěč Projevy chování Následky Zralost reakce na ostatní děti 27/3/13 Voj PdF MU 5 —A. Časté případy hádek nebo prudkých výbuchů hněvu s vrstevníky. —B. Dělá nevraživé poznámky o vrstevnících. —C. Častá frekvence volání vrstevníků jménem. —D. Jiná reakce. 1.Jaká jiná informace je relevantní? 2.Jaké máte pro své tvrzení důkazy? 3.Příklad situace 4.Jaké jsou příčiny a důsledky chování? — — A B C Spouštěč Projevy chování Následky Vůdcovství 27/3/13 Voj PdF MU 6 —A. Dává vrstevníkům časté rozkazy. —B. Dělá mu potíže se přizpůsobit vedení jiných dětí. —C. Jiná reakce. 1.Jaká jiná informace je relevantní? 2.Jaké máte pro své tvrzení důkazy? 3.Příklad situace 4.Jaké jsou příčiny a důsledky chování? — A B C Spouštěč Projevy chování Následky Podřízení se normám vrstevnické skupiny 27/3/13 Voj PdF MU 7 —A. Ignoruje pravidla stanovená vrstevníky doslovně nebo nepřímo. —B. Zúčastňuje se skupinových aktivit, ale rychle toho zanechává. —C. Častá frekvence imitace vrstevnického chování. —D. Jiná reakce 1.Jaká jiná informace je relevantní? 2.Jaké máte pro své tvrzení důkazy? 3.Příklad situace 4.Jaké jsou příčiny a důsledky chování? — A B C Spouštěč Projevy chování Následky Provokace ostatních 27/3/13 Voj PdF MU 8 —A. Častá frekvence verbálně provokativního chování k vrstevníkům. —B. Častá frekvence fyzické provokace vrstevníků. —C. Častá frekvence ničení majetku vrstevníků. —D. Jiná reakce. 1.Jaká jiná informace je relevantní? 2.Jaké máte pro své tvrzení důkazy? 3.Příklad situace 4.Jaké jsou příčiny a důsledky chování? — A B C Spouštěč Projevy chování Následky Pomoc vrstevníkům 27/3/13 Voj PdF MU 9 A.Uklidňuje kamarády, kteří jsou v úzkých. —B. Ignoruje snahy vrstevníků, kteří hledají jeho podporu a útěchu. —C. Jiná reakce. 1.Jaká jiná informace je relevantní? 2.Jaké máte pro své tvrzení důkazy? 3.Příklad situace 4.Jaké jsou příčiny a důsledky chování? — A B C Spouštěč Projevy chování Následky Agresivita vůči vrstevníkům 27/3/13 Voj PdF MU 10 —A. Používá racionální argumenty, aby přesvědčil vrstevníky. —B. Užívá fyzického vyhrožování, aby ostatní k něčemu donutil. —C. Jiná reakce. 1.Jaká jiná informace je relevantní? 2.Jaké máte pro své tvrzení důkazy? 3.Příklad situace 4.Jaké jsou příčiny a důsledky chování? — A B C Spouštěč Projevy chování Následky Závěrečná sumarizace 27/3/13 Voj PdF MU 11 —Specifická charakteristika dítěte v doméně vrstevnické sociální interakce 1.Funkční dovednosti a kompetence 2.Dysfunkční a nedoučené kompetence — —Konkretizace cílů pro intervenci —Doporučené a) metody, b) formy - aktivity Úkol 27/3/13 Voj PdF MU 12 —Navrhněte záznamový formulář pro diagnostiku qpřehlednost qpohotovost qpoužitelnost — —Termín: následný seminář