Intervence z hlediska osmi perspektiv jak na to? Intervence •Biologická p. •upravení neurotransmiterů, hormonální rovnováha, farmakoterapie - •Behaviorální p. •změna pozorovatelného a měřitelného chování •naučení se žádoucímu chování •programy posilování, trénink sociálních dovedností, žetonové hospodaření, kontrakt • •Kognitivní p. •změna maladaptivního poznávání •trénink řešení problémů, sebe-kontrola, trénink zvládání stresu, hraní rolí Intervence •P. sociálního učení •nové vzorce chování, modelování chování, strategie zvládání, učení odezíráním, zvyšování sebe-důvěry ve své schopnosti • •Psychodynamická p. •usnadnění vhledu, posilování ega •výklad obran či nevědomých fantazií v a prostřednictvím přenosového vztahu - •Humanistická p. •mobilizace osobních zdrojů, rozvoj sebe-konceptu a sebe-vědomí, vypořádání se s Maslowovou hierarchií potřeb •zdokonalování vztahů s druhými, poradenství zaměřené na klienta – nepodmíněné ocenění, empatie Intervence •Ekosystémová p. •iniciování a udržování pozitivních interakcí •přerámování-reformulace symptomů, pozitivní konotace funkce a motivu • •Ekologická (sociálně ekologická) p. •změna interakcí mezi jedincem a prostředím •změna vnímání, postojů a očekávání •změna klimatu školy