Vyhodnocení intervence z hlediska osmi perspektiv podle čeho poznáme změnu? • •Zpětná vazba je důležitá • •pro nás, • •pro dítě • •i pro jeho okolí Vyhodnocení intervence •Biologická p. •Efekty farmakoterapie – (pozitivní) změny v poznávacích procesech či v chování. - •Behaviorální p. •Pozorování specifického cílového chování během doby. •Změny ve zjevném a pozorovatelném chování. •Srovnání změny v chování s výchozím stavem. • •Kognitivní p. •Založené na sledování zda došlo ke změnám názorů, postojů, které jsou napojeny na jedincovo chování. •Rozvinutá schopnost řešení problémů, self-managementu. •Rozhovory, pozorování, self-reporty • Vyhodnocení intervence • • •P. sociálního učení •Nárůst self-efficacy a změny v očekáváních, které vedou ke změně chování. • •Psychodynamická p. •Vhled do nevědomých konfliktů, silnější ego. •Složité testovat. - •Humanistická p. •Pozitivní změny v sebe-konceptu, v sebe-vědomí, změna v pocitech. • Vyhodnocení intervence •Ekosystémová p. •Změna ve vztazích mezi učiteli, rodiči, vrstevníky, které lze pozorovat, zaznamenat v self-reportech, rozhovorech, dotaznících. • • •Ekologická (sociálně ekologická) p. •Pozitivní změny ve fyzickém a sociálním prostředí, ve vnímání a v chování. Změny postojů, očekávání. •