Základní škola praktická Možnosti předškolního vzdělávání • Individuální integrace v běžné MŠ • Skupinová integrace v běžné MŠ • Mateřská škola speciální Kurikulární dokumenty: § Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání (RVP PV) § Manuál k tvorbě školního (třídního) vzdělávacího programu (ŠVP) mateřské školy § Příloha – tvorba ŠVP ve speciální mateřské škole § Poznámky k tvorbě vzdělávacího obsahu přípravných tříd v ŠVP Přípravná třída ZŠ školský zákon (§47) PT lze zřizovat pro děti: – v posledním roce před zahájením povinné školní docházky, které jsou sociálně a kulturně znevýhodněni a u kterých je předpoklad, že zařazení do přípravné třídy vyrovná jejich vývoj. – min. 7 dětí, Přípravné třídy (§ 7 Vyhláška č. 48/2005 Sb. o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky, novela 454/2006 Sb.): § max. počet dětí v přípravné třídě je 15, § vzdělávání v přípravné třídě se uskutečňuje podle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (RVP PV), • Dítě může být do přípravné třídy přijato kdykoliv v průběhu školního roku, neklasifikuje se. • Hlavní cíl: systematická příprava dětí k bezproblémovému nástupu do 1. ročníku ZŠ a předcházet tak u nich případným neúspěšným začátkům ve školní docházce. • Obsah vzdělávání v přípravné třídě je součástí školního vzdělávacího programu. ŠVP dané školy se vytváří podle RVP PV. Vzdělávací obsah přípravné třídy ZŠ - Viz kutikulární dokumenty výše uvedené Základní škola praktická • Dříve - Vzdělávají se zde žáci, kteří se nemohou s úspěchem vzdělávat v ZŠ (LMP). • Žáci s lehkou mentální retardací (vyhláška č. 147/2011 Sb.). Žáci základních škol praktických byli: — Žáci s lehkou mentální retardací — na hranici průměru nebo lehkého podprůměru. — žáci romského etnika, — poruchami učení, s poruchami chování. Základní škola praktická — název koresponduje se zaměřením školy - praktická výuka — jejím cílem je příprava žáků na zapojení do běžného života, — ZŠP škola je nejfrekventovanějším zařízením edukačního systému pro žáky s mentálním postižením — Základní škola praktická je na 9 let a má dva stupně. — Hodnotí se slovně, klasifikací známkami nebo kombinací. — Úspěšným ukončením získá žák základní vzdělání. — Žáci se od 1. září 2007 vzdělávají dle ŠVP vytvořených na základě Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání s přílohou upravující vzdělávání žáků s LMP.