1. Třídní učitel, který vede svoji třídu prvním rokem, předává na konci roku žákům vysvědčení. 2. Zahájení školního roku – nový třídní učitel. 3. Učitel informuje třídu o tom, že dvěma žákům byl udělen snížený stupeň z chování za šikanu spolužáka. 4. Učitel chválí před celou třídou žáka za to, že se díky svému úsilí výrazně zlepšil v prospěchu. 5. Učitel motivuje žáky k tomu, aby se zúčastnili školního kola recitační soutěže (matematické olympiády apod.) 6. Učitel vyzývá žáky, aby se zamysleli nad tím, zda chtějí jet na školní výlet, vybízí je, aby přednesli své návrhy apod. 7. Učitel vysvětluje žákům, proč mu vadí jejich vulgární projevy. 8. Učitel žáky informuje o tom, že byl opakovaně svědkem situace, kdy procházeli kolem učitelů školy, aniž by je pozdravili. 9. Učitel připravuje žáky na společnou návštěvu kulturní akce (divadelního představení, koncertu, výstavy, apod.) 10. Učitel na začátku školního roku motivuje žáky k tomu, aby vytvořili své třídní desatero (pravidla pro komunikaci ve třídě). 11. Učitel informuje studenty o bezpečnosti a ochraně zdraví žáků při práci v odborné učebně, tělocvičně apod. 12. Učitel informuje žáky o závažné nemoci jejich spolužáka a jeho dlouhodobé nepřítomnosti ve škole. 13. Učitel tlumočí žákům stížnost svého kolegy na jejich chování v hodinách dějepisu. 14. Učitel motivuje žáky, aby si vzájemně pomáhali při přípravě na písemné práce. 15. Učitel informuje žáky o tom, jak se zachovat v případě, že budou nablízku, když jejich spolužačka trpící epilepsií dostane záchvat. 16. Učitel chválí svou třídu za to, že připravila vystoupení na školní akademii. Akce měla ohlas i mezi ostatními žáky a učiteli. 17. Učitel před celou třídou komentuje skutečnost, že opakovaně vidí své žáky kouřit. 18. Učitel chtěl vzít své žáky na exkurzi, ale vzhledem k jejich chování v posledním týdnu od tohoto rozhodnutí upustil. 19. Učitel žáky žádá, aby vyplnili krátký dotazník, jehož smyslem je získat zpětnou vazbu k vlastní výuce. 20. Učitel na začátku školního roku žáky informuje o tom, jakým způsobem bude hodnotit jejich práci, které výsledky jejich práce budou klíčové. 21. Učitel přiznává, že se v poslední hodině dopustil chyby a řekl žákům nesprávné/neúplné/ nepřesné informace k probíranému tématu. 22. Učitel chce žáky získat k tomu, aby navštěvovali kroužek (zvolte jaký), který pro ně – jako mimoškolní aktivitu – připravil.