PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE – SEMINÁŘ 3 I. Etuda ze života třídy 2. stupně ZŠ – student v roli učitele: - vystoupení, - zpětná vazba k vystoupení, viz hodnoticí arch (Mareš, Křivohlavý, 2009). II. Zpětná vazba k úkolu Já jako učitel – jaké je moje profesní sebepojetí? Viz samostatný materiál v IS. OTÁZKY K ZAMYŠLENÍ 1. U bodu 3 Pozitiva profese jsou uvedeny pouze dva poztivní aspekty. Pokuste se přijít na další klady učitelské profese, které by mohly pozitivně ovlivňovat váš (nejen profesní) život. 2. V bodu 4 jsou uvedena negativa učitelské profese. Jak lze předejít tomu, aby byl jejich dopad na psychiku a životní styl učitele příliš velký? 3. Pokuste se uvedené slabé stránky profesního Já (bod 6) relativizovat přeformulováním do podoby pozitivního vnímání jednotlivých skutečností. 4. O čem – podle vás – svědčí výčet obav studentů učitelství (bod 7)? 5. Jaký význam má pro budoucího učitele, aby formuloval ve vztahu ke své budoucí profesi (obdobně jako je tomu u bodu 9 ) svá vlastní Odmítám? 6. Formulujte vlastní pojetí žáka (můžete využít požadavků vyjádřených u bodu11).