Mgr. Kateřina Lojdová lojdova@ped.muni.cz } }Nezastupitelná úloha v sociální komunikaci } }V pedagogickém procesu ji chápeme jako korekční informaci }1. Akceptace: jedná se o stručné předání potvrzení správnosti odpovědi (Ano…, Hm…, } Dobře… atp.). }2. Echo: učitel/ka zároveň s akceptací zopakuje správnou odpověď ať doslovně, či ji } parafrázuje. }3. Elaborace: učitel/ka zároveň s akceptací správnou odpověď rozvine o další informace. }4. Pochvala: učitel/ka správnou odpověď žáka/yně vyzdvihne, ocení. } } }1. Detekce: učitel/ka oznámí žákovi/yni, že udělal chybu, nic víc (Ne.). }2. Identifikace: učitel/ka doplňuje reakci o místo určení chyby. }3. Interpretace: učitel/ka doplňuje reakci o příčinu chyby, pomáhá nalézt správnou } odpověď. }4. Korekce: učitel/ka oznámí správnou odpověď }Uveďte k jednotlivým reakcím na správnou a špatnou odpověď příklady z Vašeho oboru