VERONIKA HETMÁNKOVÁ KAROLÍNA FRIEDLOVÁ Angažované učení Angažované učení —Zakladatel: S.Červenka —Typ výchovně vzdělávací činnosti, kdy dítě má samo potřebu poznávat, učit se —Princip dobrovolnosti —Bez donucení, negativní motivace —Důraz na pozitivní vnitřní motivaci Role žáka ve vyučování —Dominantní role žáka —Aktivnost žáka —Má zájem o problém —Pracuje samostatně —Rád se učí —Změna vztahu učitel- žák —Vztah ke školní práci – má pro žáka smysl – lepší výsledky — Principy angažovaného učení 1.Princip samostatného myšlení a kolektivní spolupráce 2.Princip angažovanosti a zodpovědnosti za svěřené úkoly 3.Princip uplatnění pozitivní motivace 4.Princip dobrovolnosti a uvědomělé tvořivé činnosti 5.Princip pochopení učiva všemi žáky Principy angažovaného učení 6.Princip řešení náročných problémových úkolů 7.Princip převahy kladného hodnocení 8.Princip respektování osobnosti 9.Princip funkčního využívání neobvyklých pedagogických situací 10.Princip otevřeného systému výchovy — PAU – Přátelé angažovaného učení —Občanské sdružení s akreditací MŠMT —Sdružuje učitele, rodiče, studenty, školské pracovníky, úředníky, politiky —Cíl: pomoc při zkvalitňování, zefektivňování a humanizaci výchovy a vzdělávání —Činnost: semináře, kurzy, poradenství, práce se školami —PAU nabídka: PAUcentrum, PAUdit, PAUfest, PAUsíť, PAUza —www.pau.cz — — — —Děkujeme za pozornost