Vi8BP_ZVT1 Zprostředkování výtvarné tvorby 1, jaro 2013 Vyučující: Alice Stuchlíková Požadavky k zápočtu: vytvořte dva samostatné aktivní listy (jinými možnými slovy pracovní, metodické, pedagogické, hravé, interpretační apod.); každý oboustranně zpracovaný list formátu A3 bude zprostředkovávat jedno vybrané dílo z expozice Pohled Medúsy v prvním patře Místodržitelského paláce Moravské galerie v Brně (Moravské nám. 1a, otevřeno středa až neděle) – může jít zpracováním o dvě velké podlouhlé strany A3 kvůli skladnosti při listinném odevzdávání přeložené nebo pomyslné nesamostatné čtyři A4 vzniklé přeložením A3, tedy strany 1, 2, 3 a 4; oba samostatné listy mohou působit jako „bratři“ i jako „cizinci“ (grafikou, přístupem apod.); vyberete si z expozice Pohled Medúsy jeden obraz = téma pro 1. list a jeden 3D objekt (socha, užité umění) = téma pro 2. list, nafotí si ho BEZ BLESKU a jednotlivý list dílu monograficky věnuje; nevybírejte si a nefoťte díla, která mají na popisce přeškrtnutý fotoaparát = nepatří do majetku MG, na případný dotaz kustodky slušně odpovězte, že si to fotíte do školy a že je o tom pan kurátor Tomášek informován; pokud byste potřebovala, fotoaparát ještě donedávna půjčovala dr. Marta Kovářová, snad to stále platí (?); každý máte jiné preference, proto nechám na vás, zda se při zpracovávání vydáte a) spíš cestou metodiky – budete v listech dávat úkoly, slovní náměty k přemýšlení...) nebo budete případného návštěvníka b) aktivizovat spíše vizuálně (dílo např. rozeberete na segmenty, s nimiž si graficky pohrajete, půjdete cestou své výtvarné interpretace, spojíte fotky z vlastní kresbou, něco vynecháte, dokreslíte, vznikne dílo suvenýrového typu apod.); obecně vás prosím spíše o slovní střídmost (což bude snazší u b)), vzhledem k mé zkušenosti s čtením prací studentů VV před tiskem – čím méně textu, tím méně chyb, na které musím před tiskem upozornit...; můžete odevzdat i práce, v nichž se budete vyjadřovat jen vizuálně, jen povinná závěrečná tiráž by pak byla v takto pojatých pracích textová; můžete vytvořit něco hodně složitého, pracného a obdivuhodného, ale také něco hodně jednoduchého, co ale bude mít vtip a jasnou, nebanální, přitom srozumitelnou myšlenku; e-forma: pdf vytvořené v programu dle vlastní úvahy/odvahy – neznámým programem se případně časově zatěžujte jen „na vlastní nebezpečí“, následná listinná forma: oboustranná A3 (respektive dvě oboustranné A3), tvrdý papír, barevný tisk řádné termíny vložení dvou samostatných aktivních listů v elektronické podobě do Odevzdávárny: 17. června, 19. června, 21. června, na ně navazují řádné termíny odevzdání týchž dvou aktivních listů po mém schválení, že tam nemáte hrubice, v listinné podobě: 24. června, 26. června, 28. června, přeložené napůl + vložené do euroobalu a pak do obálky označené mým jménem vhoďte do kovové schránky s nadpisem katedra výtvarné výchovy v přízemí Poříčí 7 nejlépe den před termínem listinného odevzdání (případně v předstihu zašlete na adresu: Alice Stuchlíková, Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, Poříčí 7, 603 00 Brno) stipendijní příspěvek na tisk: 100 Kč na studenta (až po tisku a odevzdání) Na závěr listu dáte vždy drobnou tiráž, kterou ale dáme dohromady až poté, co mi nahlásíte každý za sebe dvě vybraná díla, přidáte tam i všechna loga ze studijních materiálů v posloupnosti: MU, PdF, MG, Dětský ateliér; jděte co nejdříve do expozice Pohled Medúsy (otevřeno středa až neděle), nafoťte tam jeden obraz i s popiskou a jeden 3D objekt (socha, užité umění) i s popiskou a vložte mi to do Odezvávárny (jde tedy teď v počátku přihlašování o čtyři mě informující fotky), vytvářím z toho seznam studentů z více předmětů, kdo na čem pracuje. Nechci, abyste se dublovali, proto si toho na jeden zátah nafoťte víc a do Odevzdávárny mi teď vložte, na čem byste chtěla z dané expozice pracovat nejvíc = 2 fotky věcí + 2 jejich popisky, zbytek si uchovejte jako náhradníky, když bude někdo s vyběrem stejného rychlejší (pro nahlášení a počáteční vložení do Odevzdávárny stačí jen celek díla + popiska, pro sebe pro pozdější zpracování si ve výstavě udělejte pohledy z více stran, detaily apod., dle svého uvážení, můžete pak samozřejmě dělat i výřezy atd.). VKLÁDEJTE POŽADOVANĚ VÝHRADNĚ DO ODEVZDÁVÁRNY, NE DO PŘÍLOHY E-MAILU. Cílová skupina: hraví/citliví návštěvníci od narození po odchod do jiné dimenze (to do listů neuvádějte :o) Pokud práce dopadnou dobře (všechny/některé) a vy byste o to stáli, mohli bychom pak nabídnout Moravské galerii v Brně některé práce k uveřejnění na jejich webu nebo k případné hromadnější distribuci na jejich pokladnách za jejich peníze za další tisk. To je ale jen další možnost rozvoje odvislá od toho, jak se vám to podaří a v návaznosti na to, zda byste s tím souhlasili. JIŽ JINÝMI STUDENTY OBSAZENÁ/ZABRANÁ TÉMATA – díla – z expozice Pohled Medúsy, vyberte si jiná než tato: 1.) obraz Peeter Pauwel Rubens a Frans Snyders Hlava Medúsy 1617–1618 Jan Massys Veselá společnost 1562 Johann Till ml. Dítě s drůbeží 1861 František Vavřinec Korompay Immaculata konec 60. let 18. století Wilhelm Bernatzik Zasněná 1898 Narození Krista Morava (Brno), 90. léta 15. století Pieter II. Neefs Interiér antverpské katedrály 17. století Agnolo a Bartolomeo degli Erri Smrt Tomáše Akvinského před 1467 Ferdinand Georg Waldmüller Žebrák 1859 Pieter Schoubroeck – připsáno Aeneas vynáší svého otce Anchise z hořící Troje 16./17. století Willem van Diest Plachetnice na moři 17. století Carlo Dolci Sv. Šebestián 17. století 2.) 3D objekt (socha, užité umění) Mistr Michelské madony – okruh Kristus Trpitel od brněnských voršilek Morava, 40. léta 14. století Josef Varhánek Hodiny sloupkové s orlem a delfíny první čtvrtina 19. století Ondřej Schweigl Andílek 1780 Vitraje se zemskými znaky nesenými štítonoši (znak Čech, znak Slezska, znak Moravy) Brno, 1437–1439 Franz Barwig Zápas dvou hochů o jablko 1905 Narození Páně Morava, kolem 1520 Erasmus Grasser – dílna (?) Archa sv. Osvalda (?), sv. Rocha a sv. Starosty kolem 1510 Jiří Antonín Heinz Andílek / Cherub 40. léta 18. století Sv. Kryštof Morava, kolem 1520 Benedikt Edele Sv. Maří Magdalena 1842 Věra Janoušková Barevný kříž 1967 Sv. Barbora Tyrolsko, kolem 1520 Přenosný oltářík s relikviemi Čechy, 1380 Monstrance z Bořitova Jižní Morava, Brno, kolem 1500 (?)