ZS1BK_IVU2 Interpretace výtvarného umění 2, jaro 2013 Vyfoťte (min. 1, max. 3 snímky) jednu věc z výběru čtyř druhů níže a napište k ní vlastními slovy její reálný příběh (min. 400 znaků). Vzhledem k příslušnosti ke katedře výtvarné výchovy, bude dobré, když si vyberete nějaký předmět s určitou uměleckohistorickou hodnotou, ale není to podmínka. Daný předmět by měl být nositelem významného příběhu z hlediska vaší osobní, zejména rodinné historie. Neváhejte proto o sdělení případných podrobností k vybranému předmětu poprosit své předky :o). Navštivte babičky, dědy, tety, strýce, zeptejte se mamky, taťky, rozhlédněte se doma, zavzpomínejte... Zadání je inspirované workshopem PhDr. Alexandry Brabcové, realizovaným v březnu 2012 v Muzeu jihovýchodní Moravy ve Zlíně. Jedná se o jeho zkrácenou variantu (workshop ve Zlíně byl dvoudenní). Svou práci zpracujte do powerpointového souboru ve struktuře: 1. slide: na prvním řádku pojmenování předmětu (obecné může být doplněno třeba nějakým domácím pojmenováním, přezdívkou atd.); na druhém řádku vaše jméno a příjmení; poté odstavec s vaším textem = prezentace toho, proč jste si předmět zvolili: jaký význam má pro vaši rodinu – jaký příběh se za ním skrývá – kdo a co vám o historii předmětu, o které jste se nemohli dozvědět skrz vlastní zkušenost, pověděl – jaký význam má předmět pro vás – je význam daného předmětu nějak obsažen i ve formě jeho uchovávání v rámci bytu apod.; na závěr textu zmiňte ve větě odpověď na tuto otázku: Kdybyste předmět dali do muzea či na výstavu jako prezentaci své rodinné historie, jakou popisku byste k němu dali? Rozepisujte se jen o tom podstatném, nepište prázdné věty, kterými budete text jen zbytečně protahovat a nic významného tím nesdělovat, jako např.: „Už nevím, co víc bych k tomu řekl/a.“ 2. (až případný 4. snímek) na dalším slidu (slidech), pokud to půjde: jeden snímek = jeden slide. Dbejte na kvalitu fotografií. Termín vložení do odevzdávárny (přípona ppt, NE pdf): do pátku 10. května 2013. Ze všech příspěvků složím jeden powerpointový soubor, o němž si budeme společně ve výuce povídat. Prosím, nafoťte si to a napište vlastními slovy výhradně sami, ať je to opravdu jako celek vaše „osobní výpověď“. Nic si zbytečně nevymýšlejte (je to velmi subjektivní úkol), buďte pravdiví k sobě i ke spolužákům/čkám, tak vám to nejvíc dá. Pokud můžete, přineste daný předmět v termínu našeho druhého setkání 24. května 2013 i ve fyzické podobě. Živé zúčastněné sdílení je v objektovém učení velmi významné, tak v pátek 24. května dle rozvrhu v 15.45 h do učebny D32 v 1. patře budovy PdF s adresou Poříčí 31 určitě přijďte. Těším se na Vás! Níže vybírám z materiálů PhDr. Alexandry Brabcové, které platí i jako vaše zadání: Všechny předměty mají příběh, který mohou vyprávět (zadání pro dílnu mezigeneračního učení v muzeu i ve škole na březnovém semináři ve Zlíně) Předměty, které nás obklopují doma, jsou nám drahé. Připomínají nám něco, co se přihodilo v našem životě. Suvenýry z dovolené nám připomínají příjemné chvíle. Fotografie nám připomínají místa a lidi. Předměty, které přecházejí z rukou jedné generace do druhé nám vyprávějí o našich předcích a o historii naší rodiny. Každý účastník by si měl sebou přivézt předmět, který se vztahuje k jedné z uvedených kategorií. Jedná se pouze o předměty a příběhy, které jste ochotni sdílet s ostatními, které nejsou pro Vás příliš intimní.