PhDr. Lenka Gajzlerová jaro 2013 Òtermíny praxí??? Òaktivní práce v hodině Òmax. absence 2x Éomluvit se e-mailem Évložit omluvenku do IS Évětší absence – individuální domluva Òúkol – vlastnoručně vyrobená pomůcka Òvlastnoručně vyrobená Òprezentace v semináři Épředvedení pomůcky, ukázka jejího použití v praxi Édoplněné o odborný komentář – účel využití, možnosti praktického použití, co rozvíjí, u jaké skupiny dětí a proč Òodborný popis pomůcky + fotodokumentaci vložit do odevdávárny Éodevzdání do 12.5.2013 Ékaždá seminární skupina - složka s číslem skupiny a jménem vyučujícího à vše vkládat do této složky ÒOdborná část Òrozsah – 2 A4 popisu + úvodní list + fotodokumentace Ò1. strana – název semináře, seminární skupina, název pomůcky, jméno a příjmení studenta, učo, termín odevzdání, jméno cvičícího Ò2. a 3. str. – text É1,5 řádkování, písmo Times New Romann, vel. 12., okraje 2,5 Òdalší strany – fotodokumentace Ò Ònesmí chybět ÒCITACE!!! – publikace, internetové zdroje Ò ÒKDO NEODPREZENTUJE A NEODEVZDÁ VČAS NEBUDE PŘIPUŠTĚN K ZÁVĚREČNÉMU TESTU!!! Òzápočet – seminář – pomůcka + docházka Òzkouška – „z přednášky“ Ésouhrnná učivo z přednášek i seminářů Éforma – scanovací testy Étermíny – budou v IS Éna E min 70% správně Òv hodinách – odkazy na semináře a obráceně ÒPhDr. Lenka Gajzlerová Égajzlerova@ped.muni.cz Ékonzultační hodiny Ðstředa 14:50 - 15:35 Ðčtvrtek 13:55 – 14:40 Ðdále dle individuální domluvy ÒPovinná literatura: ÒPIPEKOVÁ, J. (ed.) Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3., rozšířené a přepracované vydání. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-198-0. Ò ÒŠENKÝŘOVÁ, R. Úvod do základů terminologie pro speciální pedagogy. Brno: MU, 2002. ISBN 80-210-2996-X Ò ÒRámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání: s přílohou upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Edited by Jaroslav Jeřábek - Jan Tupý. Praha : Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2005. 126, 92 s. ISBN 8087000021. Ò ÒVyhláška č. 116/2011, kterou se mění vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních Ò ÒVyhláška č. 147/2011, kterou se mění vyhláška č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných ÒCHVÁTALOVÁ, H. Jak se žije dětem s postižením. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-013-5 Ò ÒVÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2004 Ò ÒRámcový vzdělávací program pro obor vzdělání základní škola speciální. Edited by Jaroslav Jeřábek - Jan Tupý. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2008. 126, 110 s. ISBN 978-80-87000-25-0 Ò ÒZUCKOFF, M. Naia se smí narodit. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-827-9 Ò1. Speciální pedagogika - terminologie, předmět, cíle, klasifikace oboru... Ò2. Legislativa – vyhlášky 116/2011 a 147/2011 Ò3. Pedagogicko-psychologické poradenské služby Ò4. Speciálně-pedagogická diagnostika Ò5. Logopedie + Alternativní a augmentativní komunikace Ò6. Surdopedie Ò7. Mentální postižení Ò8. Tělesné postižení Ò9. Zrakové postižení Ò10. Etopedie - Poruchy chování Ò11. Specifické poruchy učení Ò12. Autismus Ò13. Terapie ve speciálně pedagogické péči vozik.gif slepec-piktogram.gif aeiou.jpg dyslexia.jpg alko.jpg 30580_b-foto.jpg mongo.jpg Òuchopte tužku do levé /leváci do pravé) ruky tak, abyste při tom nepoužívali palec. ÒPak se nakreslete čtverec, kolečko, trojúhelník Òpak se podepište – tiskacím, psacím