Literatura GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E, NOVOTNÝ, P. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc: HANEX, 2000. GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E. Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP. Olomouc: Hanex, 2007. KLOOSTER, D. Co je kritické myšlení. Kritické listy, 2000, roč. 1, č. 1–2, s. 8–12. KOŠŤÁLOVÁ, H., ŠAFRÁNKOVÁ, K., HAUSENBLAS, O., ŠLAPAL, M. Čtenářská gramotnost jako vzdělávací cíl pro každého žáka. Praha: ČŠI, 2010. [online] [cit. 10. 11. 2011]. Dostupné z WWW: . MEREDITH, K., STEELE, J. L., TEMPLE, K., WALTER, S. Příručky k programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení 1–8. Praha: Kritické myšlení, 1997. RUTHOVÁ, N. (ed.) Učím s radostí. Praha: Strom, 2003. TUŠKOVÁ, J. M. Kritické myšlení jako prostředek rozvoje čtenářské gramotnosti. In Havel, J. – Najvarová, V. a kol. Rozvíjení gramotnosti ve výuce na 1. stupni ZŠ. Brno: MU, 2011. Časopisy Kritické listy Thinking classroom Internetové adresy Kritické myšlení: www.kritickemysleni.cz