Chemie hrou Eva Trnová 21.3. 2014, Pedagogická fakulta MU Cíle •1. Motivovat •2. Tvorba postojů •3. Chemie kolem nás - bezpečnost •4. Prekoncepce •5. Získání primárních vědomostí a dovedností • newsletter2.jpg Od čeho začít? Cíle Otázky Jak motivovat? •Vzbudit zájem o přírodní vědy- umění učitele •1) POKUSY • - bezpečnost – při provádění i nápodobě • - přiměřenost •2) aktivita dětí – sami si „hrají“ •3) spojení s každodenním životem •4) příběhy - nalákat k tomu, aby děti chtěly vědět, jak to je • Chemik v roli detektiva Bezpečná školka •Vedení školy – musí zajistit – chemické prostředky – uložení •uklizečky, kuchařky – dbát na to, aby děti neměly přístup k Savu, prostředkům na čištění WC Pokusy •Demonstrační – překvapivé –vyvolají zájem –děti sledují – potlačovat pasivitu – otázky •Děti by měly být aktivní – experimentovat samy – omezené možnosti •Chemikálie pouze bezpečné •Pozor na opakování pokusu doma – je to bezpečné? Experimenty •Mnoho na netu •Dušová https://sites.google.com/site/dochepo/seznam-pokusua •http://www.pokusyprodeti.cz/pokusy/chemie/53-horky-led •http://www.chemiehrou.funsite.cz/kartoteka.html • • • •http://vestenie.wbl.sk/Pokusy.pdf • http://www.fyzikahrou.cz/fyzika/jednoduche-pokusy •http://mojems.svet-stranek.cz/fyzikalni-pokusy/ Hodně sil a chuti do učení! s17