Zadání průběžných úkolů 1. Anotace filmového dokumentu, videa s etopedickou tematikou (březen): § Vyhledejte a shlédněte video (dokument, film, reportáž, minimální stopáž 5 minut) s etopedickou tematikou. Vytvořte stručnou anotaci tohoto videa. Anotace by měla stručně popsat téma, názor, vystihnout hlavní myšlenku; připojte také vlastní názor a zkušenost; Na závěr správně odcituje zdroj (viz citace filmového dokumentu níže). § Struktura anotace: o hlavička (název úkolu; jméno a příjmení; UČO); o anotace (rozsah samotné anotace minimálně 700 znaků, maximálně 1 000 znaků); o odkazy na zdroje § Anotaci vypisujte do předpřipraveného formuláře (viz níže). § Termín odevzdání: 4.3. 2014 2. Práce s kazuistikou (duben): * ze Studijních materiálů (UČEBNÍ MATERIÁLY/KAZUISTIKY) si vyberte kazuistiku, zpracujte níže uvedené otázky a úkoly, další upřesnění ve výuce; rozsah 2000 – 3 600 znaků, bez zadání kazuistiky, lépe dodržet strukturu dle otázek a úkolů, inspirujte se odbornou literaturou, používejte odbornou terminologii, vyhněte se ovšem „chrlení“ diagnóz) § Kazuistiku vypisujte do předpřipraveného formuláře (viz. níže) * Termín odevzdání: 1.4. 2014 3. Tvorba testových otázek - Vytvořte na základě prostudování etopedické literatury 10 cvičných testových otázek. - Sestavte 10 testových otázek z přečteného textu k probranému učivu základů etopedie (doporučuji z každého okruhu alespoň jednu otázku). Otázky budou uzavřené, vždy s možností výběru ze čtyř odpovědí. Pod otázkou by měla být zaznamenána správná odpověď. - Otázky vypisujte do předpřipraveného formuláře (viz níže). - Doporučená literatura: o Kniha VOJTOVÁ, V. Inkluzivní vzdělávání žáků v riziku a s poruchami chování jako perspektiva kvality života v dospělosti. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, 330 s. ISBN 9788021051591. o Kapitoly: Z kapitoly 1 podkapitoly 1.3 a 1. 4. (s. 54 – 68 včetně); kapitola 2 celá (s. 77-124 včetně) - Termín odevzdání 13.5. 2014 Průběžné úkoly uložte pod jménem PRIJMENI_JMENO_UČO a nahrajte do Odevzdávárny v IS (STUDENT =>STUDIJNÍ MATERIÁLY => název předmětu => ODEVZDÁVÁRNY => v OPERACÍCH možnost NAHRÁT SOUBOR Z POČÍTAČE a dále postupujete tak, jako když připojujete přílohu k mailu).[1] Informační zdroje Ke zpracování úkolů vám mohou být nápomocny informace následujícího charakteru: · Odborná literatura – monografie, příspěvky ze sborníků, články v odborných časopisech · Webové stránky – např. www.vzd.cz, odborné diskuze, webové dokumenty · Dokumentární pořady, reportáže v médiích, filmy,[2] a to české i zahraniční. Nezapomeňte se držet správné formy odborné práce. Držte se odborného jazyka a citačních pravidel, normou pro citování je ČSN ISO 690.[3] Správnost citování bude jedním z parametrů pro posuzování vašich prací. Těším se na setkávání, Mgr. Jarmila Matochová Anotace[4] SVV3S_ZSP5 Základy speciální pedagogiky 5 Etopedie Jméno: UČO: Téma, hlavní myšlena Vlastní názor, zkušenost Citace zdroje Kazuistika[5] Daniel/Eliška/Klára[6] SVV3S_ZSP5 Základy speciální pedagogiky 5 Etopedie Jméno: UČO: Náznaky/projevy poruchy chování Rizikové faktory na úrovni osobnosti/rodiny/školy/společnosti Úroveň osobnosti: Úroveň rodiny: Úroveň školy: Úroveň společnosti: Protektivní faktory a jak jich lze využít Cíle podpory Citace zdroje Testové otázky[7] SVV3S_ZSP5 Základy speciální pedagogiky 5 Etopedie Jméno: UČO: Otázka č. 1 Otázka č. 2 Otázka č. 3 Otázka č. 4 Otázka č. 5 Otázka č. 6 Otázka č. 7 Otázka č. 8 Otázka č. 9 Otázka č. 10 Citace zdroje ________________________________ [1]Podrobný návod viz http://www.ped.muni.cz/etechnik/images/stories/navody/odevzdavarny.pdf. [2] Pozor na správné citace filmů a dokumentů (http://film.ff.cuni.cz/rozcestnik/metodika/biblio_citaceKFS.pdf). [3] Přehledná pravidla např. na http://is.muni.cz/elportal/estud/ff/js07/informace/materialy/pages/citace_opora.pdf 1 Bodování: - Téma, hlavní myšlenka (0,5 b.) - Vlastní názor, zkušenost (0,5) - Citace zdroje (0,5 b.) [5] Bodování: - Náznaky 0,5b - Rizikové faktory 1 b - Protektivní faktory 1 b - Cíle podpory 0,5 b 2 Ponechte jméno toho dítěte, jehož kazuistiku zpracováváte. 1 Bodování: - Správný počet otázek (0,5 b.) - Přiměřenost otázek (0,5 b.) - Obsahová správnost (0,5 b.)