Diagnostické metody ve speciální pedagogice

Diagnostika organicity, kresebné a projektivní metody

Testy organicity, kresebné a projektivní techniky

Praktická ukázka: Bender- Gestalt Test, Grassiho test, Test obkreslování od Matějčka, Kresba postavy (FDT), Test stromu, Test apercepce ruky, Chromatický asociační experiment (CAE), Lüscherův barvový test, Slovní asociační experiment, Test nedokončených vět, atp.

 

Literatura povinná:

SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-327-7.

SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-050-X.

SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-706-0.

SVOBODA, M., KREJČÍŘOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. Psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-566-0.

VÁGNEROVÁ, M., KLÉGROVÁ, J. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2008. ISBN 978-80-246-1538-7.

 

Literatura doporučená (tématická):

ALTMAN, Z. Kresba postavy. Podrobná příručka k interpretaci projektivní kresby postavy (FDT) a její využití v psychodiagnostické praxi. Praha: Hogrefe - Testcentrum, 2011. ISBN 978-80-86471-40-2.

ČERMÁK, I., FIKAROVÁ, T. a kol. Tematicko-apercepční test: interpretační perspektivy.  Nové Zámky: Psychoprof. 2012. ISBN 978-80-89322-12-1.

ČERMÁK, I., ŽENATÝ, J. (Eds.) Rorschach a projektivní metody. Ročenka České společnosti pro Rorchacha a projektivní metody. 1.roč. Praha: MSD, s.r.o., 2005, 2006. ISBN 80-86633-47-0.

ČERMÁK, I., ŽENATÝ, J., TELEROVSKÝ, R. (Eds.) Rorschach a projektivní metody. Ročenka České společnosti pro Rorchacha a projektivní metody. 2.roč. Praha: Institut postgraduálního vzdělávání ve zdravotnictví, 2007. ISBN 978-80-87023-02-0.

LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-195-X.

ŘÍČAN, P., KREJČÍŘOVÁ, D. A KOL. Dětská klinická psychologie. Praha: Grada, 2006. ISBN 976-80-247-1049-5. (310- 315)

ŠÍPEK, J. Projektivní metody. Praha: ISV nakladatelství, 2000. ISBN 80-85866-53-6.

ŠÍPEK, J. Projekce a projektivní metody v psychodiagnostice. Praha: Propsy, 1996.

VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Dětství, dospělost a stáří. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.

 

Literatura doplňující:

BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Diagnostika dítěte předškolního věku. Co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, a.s., 2007. ISBN 978-80-251-1829-0.

BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Školní zralost. Co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press, a.s., 2007. ISBN 978-80-251-2569-4.

KOLUCHOVÁ, J., MORÁVEK, S. Psychologická diagnostika dětí a mládeže. Olomouc: Univerzita Palackého, 1991.

ŘÍČAN, P., KREJČÍŘOVÁ, D. Dětská klinická psychologie. Vyd. 1. Praha: Grada, 1995. ISBN 80-7169-168-2.

STANČÁK, A. Klinická psychodiagnostika dospelých. Nové Zámky: Psychoprof, 1996. ISBN 80-967148-5-6.

SVOBODA, M. Metody psychologické diagnostiky dospělých. Praha: CAPA, 1992. ISBN 80-7064-036-5.

SVOBODA, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-545-8.

SVOBODA, M. Psychodiagnostika dospělých. (Multimediální učebnice psychodiagnostiky). Brno: Masarykova univerzita, 2005.

SVOBODA, M., KONDÁŠ, O., STANČÁK, A. Psychodiagnostika dospelých. Martin: Osveta, 1992. ISBN 80-217-0357-1.

SVOBODA, M., ŘEHAN V., A KOL. Aplikovaná psychodiagnostika v České republice. Brno: MSD, 2004. ISBN 80-86633-12-8.

TŘESOVHLAVOVÁ, Z. A KOL. LMD v dětském věku. Praha: Avicenum, 1983.

Ad.

Odevzdávárny
Domácí úkoly, sběr souborů.