POSUZOVACÍ ŠKÁLA CHOVÁNÍ DĚTÍ 1. – 2. ROČNÍKU ZŠ Jméno dítěte: Škola a třída: Posuzovatel: Datum narození: Datum vyplnění: Každé dítě je jedinečnou osobností. Vyplněním tohoto dotazníku nám pomůžete poznat charakteristiky, zvláštnosti, zájmy a schopnosti (silné stránky) vašich žáků. Přečtěte si prosím pozorně každou otázku (tvrzení) a označte vždy tu odpověď, která dítě nejlépe vystihuje. Ne Spíše ne Spíše ano Ano (Zřídka) (Občas) (Často) (Vždy) 1) Má výbornou dlouhodobou paměť. 2) Hodně věcí si zapamatuje bezděčně. 3) Ve srovnání s vrstevníky se dovede lépe a déle soustředit. 4) Na svůj věk má pokročilou a bohatou slovní zásobu. 5) Četlo relativně plynule již před vstupem do školy. 6) Čtení (ve smyslu aktivity, nikoli školního předmětu) patří k jeho oblíbeným činnostem. 7) Rádo čte encyklopedie a „náročnou literaturu“. 8) Hovoří v rozvitých větách s vyspělou gramatickou stavbou. 9) Umí zajímavě a poutavě vyprávět. 10) Při nástupu do školy běžně psalo tiskacím písmem. 11) V matematice by zvládlo náročnější látku, než je probíraná. Ne Spíše ne Spíše ano Ano (Zřídka) (Občas) (Často) (Vždy) 12) Radost z počítání a zájem o matematiku byly u něho zřejmé při nástupu do školy. 13) Rychle porozumí nové látce z matematiky. 14) Rádo řeší různé hádanky a rébusy. 15) Má dobrý postřeh, upozorňuje na nesrovnalosti a rozpory (např. v informacích, věcech, jednání lidí). 16) Jeho odpovědi jsou mnohdy neobvyklé – využívá při nich svoji fantazii a nápady dále rozvíjí. 17) Má tendenci řešit zadané úkoly více způsoby. 18) Rádo vytváří něco nového – vlastní povídky, encyklopedie, modely, schémata, mechanické hračky apod. 19) Klade mnoho otázek, je velmi zvídavé. 20) Má neustálou potřebu poznávat, svou pozornost zaměřuje na vše nové a neznámé. 21) Když ho nějaká činnost zaujme, někdy se do ní natolik ponoří, že nevnímá okolí. 22) Nerado dělá snadné a stereotypní úkoly. 23) Stává se, že se při vyučování nudí. 24) Začíná již projevovat zájem o určitou oblast poznání – uveďte prosím jakou: . 25) Velmi těžce nese neúspěch. 26) Mívá kritické výhrady k výkonům spolužáků nebo k autoritám. 27) Dovede s učitelem „diskutovat“ o učivu a vyžaduje logická zdůvodnění. 28) Rádo vyhledává společnost starších dětí nebo dospělých.