Úvodní informace
- Úvodní informace o kurzu (= podmínky zdárného ukončení kurzu), seznámení se sylabem (jednotlivými tématy a literaturou) a rozdělení úkolů (témata prezentací) studentům - na prvním společném setkání;
Literatura povinná (ke všem tématům):
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-327-7.
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-050-X.
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-706-0.
SVOBODA, M., KREJČÍŘOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. Psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-566-0.
VÁGNEROVÁ, M., KLÉGROVÁ, J. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2008. ISBN 978-80-246-1538-7.
Literatura doporučená (tématická):
ALTMAN, Z. Kresba postavy. Podrobná příručka k interpretaci projektivní kresby postavy (FDT) a její využití v psychodiagnostické praxi. Praha: Hogrefe - Testcentrum, 2011. ISBN 978-80-86471-40-2.
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Diagnostika dítěte předškolního věku. Co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, a.s., 2007. ISBN 978-80-251-1829-0.
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Školní zralost. Co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press, a.s., 2007. ISBN 978-80-251-2569-4.
BLYTHE, S. G. Dítě v rovnováze. Pohyb a učení v raném dětství. IPS, 2012. ISBN 978-80-971033-0-9.
CIMLEROVÁ, P., CHALUPOVÁ, E., POKORNÁ, D. Diagnostika specifických poruch učení u adolescentů a dospělých osob. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství, 2007. ISBN 978-80-86856-41-4.
ČADILOVÁ, V., ŽAMPACHOVÁ, Z. Edukačně-hodnotící profil dítěte s poruchou autistického spektra (do 7 let). Praha: APLA, 2012.
ČERMÁK, I., FIKAROVÁ, T. a kol. Tematicko-apercepční test: interpretační perspektivy. Nové Zámky: Psychoprof. 2012. ISBN 978-80-89322-12-1.
ČERMÁK, I., ŽENATÝ, J. (Eds.) Rorschach a projektivní metody. Ročenka České společnosti pro Rorchacha a projektivní metody. 1.roč. Praha: MSD, s.r.o., 2005, 2006. ISBN 80-86633-47-0.
ČERMÁK, I., ŽENATÝ, J., TELEROVSKÝ, R. (Eds.) Rorschach a projektivní metody. Ročenka České společnosti pro Rorchacha a projektivní metody. 2.roč. Praha: Institut postgraduálního vzdělávání ve zdravotnictví, 2007. ISBN 978-80-87023-02-0.
DUDOVÁ, I., BERANOVÁ, Š., HRDLIČKA, M., URBÁNEK, T. CAST screeningový test poruch autistického spektra. Praha: NÚV, 2013. ISBN 978- 80-7481-014-5.
DUŠEK, K., VEČEŘOVÁ-PROCHÁZKOVÁ, A. Diagnostika a terapie duševních poruch. Praha: Grada, 2010. ISBN 978- 80-247-1620-6. (strany: 28-40)
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-195-X.
POKORNÁ, V. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Praha: Portál, 2001, 2010. ISBN 80-7178-570-9, ISBN 978-80-7367-817-3. (strany: 195- 229)
POKORNÁ, V. Vývojové poruchy učení v dětství a dospělosti. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-773-2. (strany: 131- 140)
PORTEŠOVÁ, Š. Rozumově nadané děti s dyslexií. Praha: Portál, 2011.
PORTEŠOVÁ, Š. Skryté nadání: psychologická specifika rozumově nadaných žáků s dyslexií. Brno: Masarykova univerzita, 2009.
ŘÍČAN, P., KREJČÍŘOVÁ, D. A KOL. Dětská klinická psychologie. Praha: Grada, 2006. ISBN 976-80-247-1049-5. (310- 315)
ŠÍPEK, J. Projektivní metody. Praha: ISV nakladatelství, 2000. ISBN 80-85866-53-6.
ŠÍPEK, J. Projekce a projektivní metody v psychodiagnostice. Praha: Propsy, 1996.
THOROVÁ, K. Poruchy autistického spektra. Včasná diagnóza branou k účinné pomoci. Praha: APLA, 2008.
THOROVÁ, K. Výjimečné děti. Aspergerův syndrom. Praha: APLA, 2007.
URBÁNEK, T., DENGLEROVÁ, D., ŠIRŮČEK, J. Psychometrika. Měření v psychologii. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-836-4. (strany: 13- 151, 204- 255)
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-414-4. (strany: 19-29)
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Dětství, dospělost a stáří. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.
Literatura doplňující (k jednotlivým tématům):
KOLUCHOVÁ, J., MORÁVEK, S. Psychologická diagnostika dětí a mládeže. Olomouc: Univerzita Palackého, 1991.
MIKULKOVÁ, G., JIRÁSKOVÁ, P. a kol. Manuál včasné péče. Praha: IPPP ČR, 2008. ISBN 978-80- 86856-58-2.
ŘÍČAN, P., KREJČÍŘOVÁ, D. Dětská klinická psychologie. Vyd. 1. Praha: Grada, 1995. ISBN 80-7169-168-2.
STANČÁK, A. Klinická psychodiagnostika dospelých. Nové Zámky: Psychoprof, 1996. ISBN 80-967148-5-6.
SVOBODA, M. Metody psychologické diagnostiky dospělých. Praha: CAPA, 1992. ISBN 80-7064-036-5.
SVOBODA, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-545-8.
SVOBODA, M. Psychodiagnostika dospělých. (Multimediální učebnice psychodiagnostiky). Brno: Masarykova univerzita, 2005.
SVOBODA, M., KONDÁŠ, O., STANČÁK, A. Psychodiagnostika dospelých. Martin: Osveta, 1992. ISBN 80-217-0357-1.
SVOBODA, M., ŘEHAN V., A KOL. Aplikovaná psychodiagnostika v České republice. Brno: MSD, 2004. ISBN 80-86633-12-8.
TŘESOVHLAVOVÁ, Z. A KOL. LMD v dětském věku. Praha: Avicenum, 1983.
URBÁNEK, T. Základy psychometriky. Brno: Masarykova univerzita, 2002. ISBN 80-210-2797-5.
Ad.
+ Konkrétní studijní materiály, vč. vypracovaných prezentací studentů (viz Studijní materiály předmětu v IS) a jednotlivé pracovní listy, užité během semestru ve výuce;