Týden 2
Světová Science Centra
- Technorama, Švýcarsko
-
Questacon - zámořské zkušenosti z AUSTRÁLIE
-
-
-
-
ačkoliv se jedná o v zásadě „klasické“ technické museum, množství interaktivních exponátů a celkový charakter expozic se dost blíží pojetí science centra
-
-
-
jedno z top 10 science center v USA, v 1994 uzavřeno kvůli snížení rozpočtu, odstrašující příklad toho, že i to nejlepší science centrum se bohužel bez přízne politiků a neustálého přítoku financí neobejde
-
-
-
značně interaktivní byť klasické museum, zajímavé tím, že se jedná o soukromý subjekt
-
další specifika: kino IMAX přímo v budově promítá filmy s přírodovědnou tématikou, množství podpůrných aktivit a programů
-
-
Wikipedie o Science Centerch - stručná historie tohoto fenomenu s odkazy na další stránky
-
Seznam vědeckotechnických muzeí v celém světě
-
Experimentarium - velmi HANDS-ON ve staré lahvárně
-
Science Museum London - některé části jsou zajímavé, dobrá inspirace, ale příliš „muzejní“
-
Science Museum London prezentace - velmi pěkná prezentace o nově vznikajícím projektu SCIENCE MUSEUM OF LONDON
-
Exploratorium San Francisco
1.Význam přírodovědných aktivit pro rozvoj osobnosti
2.Ukázkové aktivity, náměty pro studentské projekty
3. Teoretická východiska, aktuálnost. Formální zajištění a vypracování dokumentace projektu Příprava aktivity, přírodovědné pracoviště
4. Vyzkoušené přístupy, praxe, ankety, výzkumy.
5. Metody pro aktivní přírodovědné zkoumání. Pozorování, odhady, "správné" odpovědi, kritické myšlení.
6. Soutěže, kvízy
7. Příprava aktivizačního projektu.
8. Projekt jako specifický typ skupinového úkolu.
9. Kooperativní dovednosti
10. Formy uspořádání práce 1
11. Řízení projektu. Vybrané problémy
12. Utváření skupin. Role ve skupině.
13. Hodnocení činnosti. Metody a techniky hodnocení.
14. Prezentace, media.
15. Spolupráce s komunitou, motivace, odpovědnost, edukativní přínos