Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. lojdova@ped.muni.cz } }odlišná organizační forma od hromadného vyučování }záměrně vytváří takové didaktické situace, v nichž žáci musí spolupracovat, musí spolu komunikovat }využívá poznatků sociální psychologie a sociální pedagogiky o tom, že práce ve skupině usnadňuje učení, motivuje a umožňuje regulovat činnost jejích členů } } }je aktivizující a motivující }vtahuje žáky do procesu učení }umožňuje osobnější kontakt učitele a žáka }posiluje sociální vazby, rozvíjí komunikaci }poskytuje komunikační prostor i pro nesmělé }podněcuje vzájemnou pomoc a povzbuzení }Učitel postupuje formálně a s minimálním efektem nebo tuto formu přeceňuje, očekává, že se dobré výsledky dostaví automaticky, bez ohledu na zvláštnosti cílů, učiva, sociálních vztahů mezi žáky }Učitel nedokáže sestavit, takové žákovské skupiny, jejichž složení by odpovídalo požadovaným úkolům }Učitel neumí zorganizovat počáteční, etapu skupinové práce. Navozuje skupinovou práci stereotypně (např. pokynem: Poraďte se ve skupinách) }Učitel neumí vhodně řídit průběh skupinové práce } } } }http://clanky.rvp.cz/clanek/o/g/8185/VIRTUALNI-HOSPITACE---OBCANSKY-A-SPOLECENSKOVEDNI-ZAKLAD-LIDS KA-SEXUALITA-A-ETIKA.html/#video_hospitace ◦ } }Jaká témata z Vašeho oboru jsou vhodná pro skupinové vyučování a jaká naopak vhodná nejsou? }Jak by se lišil úvodní postup ve skupinovém vyučování oproti hromadnému vyučování? }Na základě jakých kritérii byste tvořili skupiny pro skupinové vyučování? }