ZS1BP_SP1S Seminář ke speciální pedagogice 1 Kontakt oPavlína Livňanská o220033@mail.muni.cz oKonzultační hodiny: středa 14:40-16:30, opo předchozí domluvě Osnova oIntegrace, inkluze, Pedagogicko-psychologický poradenský systém v České republice, zaměstnávání, nestátní neziskové organizace, církevní organizace, dobrovolnictví oDiagnostika oRámcové vzdělávací programy, podmínky vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, legislativa oSpecifické poruchy učení oPoruchy chování oTělesné postižení oMentální postižení o Zrakové postižení oSluchové postižení oNarušená komunikační schopnost oAlternativní a augmentativní komunikace Požadavky a podmínky ukončení oMax. 2 absence oaktivní účast v semináři oposter Poster oJméno, učo oNázev (př. žák s dyslexií ve 3. třídě, dítě se zrakovým postižením v 1. třídě) oÚvod, záměr - několika stručnými větami uvést s čím nás chcete seznámit oTeoretické zakotvení výzkumu – rešerše hlavních tematických zdrojů oInkluze – co je třeba udělat, aby se dítě mohlo vzdělávat v běžné škole oZávěry - 1-3 jednoznačné věty; oDiskuse – podněty k diskuzi v semináři oPřehled použité literatury max. 3-5 základních stěžejních. o Poster II. oAby byl poster přijat, musí splňovat všechny výše uvedené náležitosti oPoster bude vložen také do odevzdávárny v této podobě: PRIJMENI_JMENO_UČO oDodržujte správnou podobu citací oPoster by neměl být plný textu, ten doplníte při jeho prezentaci, jde spíše o grafické znázornění hlavních bodů Literatura oBARTOŇOVÁ, M. Současné trendy v edukaci dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice. Brno: MSD, 2005b, 420 s. ISBN 80-86633-37-3. oBARTOŇOVÁ, M. BAZALOVÁ, B. PIPEKOVÁ, J. Psychopedie. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno : Paido, 2007. 150 s. 1. vydání. ISBN 978-80-7315-144-7. oGILLBERG, CH.; PEETERS, T. Autismus – zdravotní a výchovné aspekty. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-856-2. oSCHOPLER, E.; REICHLER, R.; LANSINGOVÁ, M. Strategie a metody výuky dětí s autismem a dalšími vývojovými poruchami. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-199-1. oZUCKOFF. M. Naia se smí narodit. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-827-9. oBARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. Strategie ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a specifické poruchy učení. Texty k distančnímu vzdělávání Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-140-9. oPŘINOSILOVÁ, D. Diagnostika ve speciální pedagogice. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-142-3. oOPATŘILOVÁ, D., ZÁMEČNÍKOVÁ, D. Somatopedie. Texty k distančnímu vzdělávání Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-137-9. oHAMADOVÁ, P., KVĚTOŇOVÁ, L., NOVÁKOVÁ, Z. Oftalmopedie. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-145-4. oVÍTEK, J. Medicínská propedeutika pro speciální pedagogy. Úvod do neurologie. Úvod do oftalmologie. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2007, 128 s., ISBN 978-80-7315-154-6. Citace ohttp://www.ped.muni.cz/katedry-a-instituty/cesky-jazyk/studium/citace/ oKniha: RAMBOUSEK, Jiří. Doba, knihy, autoři. Články, medailony a recenze z let 1988–2007. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007. 175 s. ISBN 978-80-210-4465-4. oElektronický zdroj: nSIEGLOVÁ, Naděžda. Čítanka – učebnice a čítanka – soubor uměleckých textů. Školní vzdělávací programy[internetový portál, online]. 2006 [cit. 7. dubna 2007]. Dostupné z: http://svp.muni.cz/ukazat.php?docId=317 oČlánek v časopisu: nKROČA, David. Proměny a návraty v poezii Josefa Topola. Česká literatura, 2004, roč. 52, č. 4, s. 485–503. oČlánek v knize/sborníku: nŠUBRTOVÁ, Milena. Komunikace v próze pro mládež s nekompetentním vypravěčem. In ZÍTKOVÁ, Jitka (ed.).Komunikace a výuka českého jazyka a literatury. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008, s. 44–49. o o Citace II. oWIKIPEDIE není dostatečně relevantní zdroj oCitace v textu Vojtová (2008, s. 36) oParafráze Vojtová (2008) oPlagiátorství - http://www.muni.cz/study/plagiatorstvi?lang=cs