Jméno: Adéla Nohová, Marcela Pátková Specialista: učitelé Integrovaná tematická výuka - OCHRANA PŘÍRODY Kompetence: - Komunikativní kompetence o Žáci naslouchají promluvám druhých lidí. - Kompetence sociální a personální - Kompetence k řešení problémů o Žák vnímá nejrůznější problémové situace ve škole i mimo ni, rozpozná a pochopí problém, přemýšlí o nesrovnalostech a jejich příčinách, promyslí a naplánuje způsob řešení problémů a využívá k tomu vlastního úsudku a zkušeností VVC: - Kognitivní - Psychomotorické - Afektivní o Žák prokáže ochotu zapojit se do léčby znečištěné Země. Pojmy opěrné: plasty, papír, sklo, komunální odpad, bio odpad, nebezpečný odpad Pojmy nové: třídění odpadů 1. Podrobný scénář učebních úloh: 1) Začátek 8:30 – 8:45 Na dvoře rozházený odpad (sklo, papír, plasty, komunální odpad, bio odpad, nebezpečný odpad) – žáci „uklidí“ 2) Rozhovor 8:45 – 9:15 (žáci jsou rozděleni na dvě skupiny po 10) 1. Skupina: sklo (zelený), papír (modrý), plasty (žlutý) 2. Skupina: komunální odpad (černý), bio odpad (hnědý), nebezpečný odpad (červený) 3) Náprava 9:15 – 9:25 - Roztřídění odpadu správně 4) Sebereflexe 9:25 – 9:30 2. Stručná osnova výuky: Hlavní část: Aktivity Metoda Forma Didaktické prostředky Čas 1. Výukový blok - Žáci „uklidí“ rozházený odpad - Rozhovor - Náprava - Sebereflexe diskuze Skupinová Frontální Skupinová Skupinová - - 15 30 10 5 3. Literatura: RVP ZV http://cs.wikipedia.org/wiki/T%C5%99%C3%ADd%C4%9Bn%C3%AD_odpadu http://cs.wikipedia.org/wiki/Recyklace http://www.jaktridit.cz/cz 5. Teoretická část - Třídění odpadů - je sběr jednotlivých druhů odpadů (papír, sklo, plasty, bioodpad…)