okruhy ke zkoušce z didaktiky geografie 1. Proč učit didaktiku geografie, proč učit geografii ve škole? Didaktika geografie – vůz se čtyřmi koly. 2. Zeměpisné vzdělávání či vzdělávání zeměpisem? Cíle výuky geografie v kontextu s obecnými vzdělávacími cíly. Mezipředmětové vazby. (Vzdělávací význam geografie deklarovaný Mezinárodní chartou geografického vzdělávání). 3. struktura geografického vzdělávání Dvouúrovňový model kurikula v ČR- rámcové a školní vzdělávací programy. 4. Rozvíjení a využívání různých zdrojů pro výuku geografie Hodnocení učebnic v geografii; teorie konceptuální změny a učebnice…. 5. Hodnocení žákova učení a jeho kvalita Zkoušení a perspektiva 6. specifické Metody a organizační formy vyučování geografie Přehled a klasifikace specifických vyučovacích metod a organizačních forem v geografii. 7. Standardy geografického vzdělávání. 8. Od zeměpisného kurikula k vyučovací hodině Plánování výuky – klíčová kompetence učitele. 9. hodnocení vyučovacího procesu Sledování výuky; sebereflexe. 10. Učitel geografie a jeho odborný růst Učitel a vyučování.