VZOR! BADATELSKY ORIENTOVANÉ VYUČOVÁNÍ akademický rok: 2014/15 STUDENTSKÁ ZAHRADA I: ZÁHON Č. 3 – Z E L E N I N A = 1. část skupinové práce (str. 1- 4) CHARAKTERISTIKA ZÁHONU Č: .......1.....A......... PRACOVNÍ LIST PRO STUDENTY (Bi, NŠ) Lucie Janáčová, Eva Ševčíková PĚSTOVANÉ PLODINY: PĚSTOVÁNÍ: Legenda: Název pěstované rostliny DRUH (ODRŮDA) Výsev: (termín, místo: Z=záhon, S=skleník, hloubka) Sázení: (termín, vzdálenost rostlin od sebe) Trať: I, II, III, IV Sklizeň (plánovaný měsíc) plán měsíc místo realizace vyplňuje jen student PS datum hloubka cm plán měsíc realizace vyplňuje jen student PS datum spon cm Předplodina Hlávkový salát Král máje II-III S 24.2. S 1 III-IV 24.3. Z 25x25 II. květen 1.Meziřádková plodina (předplodina) Mrkev Karotka II-IV Z 24.3. Z 1-2 - - Řídce Řádky 25 II. červen červenec Značkovací rostlina Ředkvička setá Rampouch III Z 24.3. Z 1 - - Řídce Řádky 25 II. duben květen 1. HLAVNÍ PLODINA Cibule sazečka Všetana - - . III-IV Z 24.3. Z 10x25 II. červenec srpen 2. Meziřádková plodina Fazol keříčková - VII-VIII 24.7. Z 5 20x40 IV. srpen říjen 2. HLAVNÍ PLODINA Kedluben gigant III-IV S 24.3. S 1 V-VI 24.5. Z 25x50 I. říjen 3.Meziřádková plodina nebo biologická ochrana na záhoně - - - - - - - - - MULČOVÁNÍ záhonů (nikoliv cestiček!!) Kompost + písek V 24.5. Z 10 - - - - - Zelené hnojení - - - - - - - - - biologická ochrana -okraj záhonu Aksamitník II-III S 24.2. S 3 V 24.5. Z 30x30 - do mrazu LEGENDA : Poznámky k pěstování a vyplňování protokolu: 1, – plán výsev, sázení, spon - vzdálenost rostlin, – plán (měsíc, místo: Z = záhon, S = skleník - dle literatury) - realizace (vyplňuje jen student PS!) = skutečné datum výsevů a sázení 2, Informace studentů k pěstování: vyplňují studenti PS v případě neúspěchu při pěstování – zdůvodnění Např. zaschnutí sazenic - druhý výsev kedlubna gigant : 24.4. HYPOTÉZA: 1. Na kombinovaném záhonu bude růst méně plevelů než na monokult. záhonu. (Vážení, dkg/m2) 2. Kombinovaný záhon bude mít větší výnos než monokult. záhon (Vážení, dkg/m2) 3. Na kombi. záhonu bude hlavní plodina chuťové kvalitnější než na monok. záhonu (degustace, stat. průměr hodnocení) --------------------------------------------------------------------------------------------------- ------------------ Použitá literatura (citace dle Nařízení děkana PdF MU 3/2010): Informace - pěstitelské pojmy a termíny: výsev – skleník II - III, záhon III-VIII. sázení na záhony po odstranění bílé fólie: IV. - V. Způsob pěstování: rychlení – fólie: III. - IV. kombinované záhony, mulčování: V. – XI. Cesty- mulčování:textilní černá fólie+kartony + písek + kosená tráva (rostlinné zbytky) = 10 cm( viz str. 3) Sklizeň- využití plodin: I. = jaro: PP studenti + děti ZŠ II. = léto: příměstské tábory dětí a letní školy studentů III. = podzim po výstavě – studenti Str.1