Počítač s příslušenstvím je pravděpodobně nejdokonalejší technické zařízení, kterého je možné v současné etapě modernizace vyučovacího procesu použít. Počítače ve výuce 1) Výuka o počítačích 2) Výuka s počítači (počítačová výuka) Počítačová výuka ( PV ) v zahraničí nejčastěji CBE (Computer Based Education) - zahrnuje všechny způsoby využití počítače pro účely výuky, ať už jde o pomůcku (pracovní nástroj) učitele nebo žáka či studenta. Zpravidla v ní nechybí složky jako: - organizace výuky jako celku - prezentace látky - řízení výuky žáků pro dosažení jednotlivých cílů - kontrola dosažení výukových cílů PV můžeme rozdělit do dvou hlavních skupin: 1) Počítačem řízená výuka (PŘV) 2) Počítačem podporovaná výuka (PPV) Počítačem řízená výuka (PŘV) v zahraničí nejčastěji CMI (Computer Managed Instruction) nebo CML (Computer Managed Learning) - označuje využití počítače pro řízení výuky, chápané jako jednota procesu vyučování a učení. Dokonalá počítačem řízená výuka zahrnuje: - banku výukových cílů - banku informací o studijních materiálech a organizaci výuky - banku vybraných studijních materiálů - banku testových úloh - generátor nových testových úloh - generátor testů - vyhodnocování odpovědí a hodnocení testů - evidenci a podávání zpráv - vyhodnocování výuky a analýza výsledků - zadávání úkolů - rady studentům - plánování výuky - elektronickou poštu. Počítačem podporovaná výuka (PPV) v zahraničí nejčastěji označována CAI (Computer Assisted Instruction nebo Computer Aided Instruction), v poslední době CBI (Computer Based Instruction). Pod PPV se nejčastěji zařazují výukové činnosti jako: - dialogová výuka - řešení problémů - simulace a modelování - procvičování - testování pomocí počítače - didaktické hry.