Zavádění VT do výuky: - polovina 60. let (USA, Japonsko, Velká Británie, Francie aj., ale i u nás) - složité numerické výpočty - vyhodnocování výsledků měření. Rozvoj počítačové výuky: - minipočítače - osobní mikropočítače. Počítačové programy pro výuku: - firma IBM r. 1958 (téma binární aritmetika), r. 1961 (statistika, němčina), nejznámější pozdější výukové systémy této firmy (systém IBM Instructional System 1500 nebo IBMs Guided Learning Centre) - firma DEC r. 1962 výukový systém PLATO (v r. 1977 k dispozici lekce vyžadující více než 4000 hodin studia, v polovině 80. let převeden na osobní mikropočítače Micro PLATO) - v polovině 70. let levnější výukové systémy spojující minipočítač s videotechnikou (r. 1975 systém TICCIT, fy. MITRE). Systémy vyžadovaly komplexní vybavené počítačové terminálové, případně multimediální učebny nebo sítě, a tak nebyly u nás tyto ani v podstatě žádné domácí výukové systémy k výuce ve větší míře využívány. Výjimku tvořily pouze programy pro generování testů pro "off-line" použití nebo na zpracování výsledků a statistické vyhodnocení dat. Z mála našich výukových systémů snad lze jmenovat vyukové systémy DIDAK, DSV či EMIS.