GP3MP_GE2 Galerijní exkurze 2 jaro 2015 Vyučující: Mgr. Bc. Alice Stuchlíková, Ph.D. Zpracujte powerpointovou prezentaci (přípony ppt nebo pptx, ne pdf). Dle propozic se má jednat o dva dny exkurze. Společně jsme absolvovali odbornou exkurzi do Bratislavy v úterý 28. 4. 2015. Realizace dalšího společného dne již bohužel v červnu není reálná. Která/který jste BYL/A se mnou v plném rozsahu na odborné exkurzi do Bratislavy 28. 4. 2015, zpracujte powerpointovou prezentaci (ppt/pptx) o minimálně 13 slidech. Druhý slide vyčleňte naší společné odborné exkurzi a v krátkém textu zmiňte, v které z navštívených institucí + co přesně se Vám v programu nejvíce líbilo + proč (aspoň tři souvětí). Na třetí slide uveďte, který panel ve výstavě „95 nápadov ako zlepšiť Bratislavu“ ve Staré tržnici Vám přišel pro Brno nejvíce inspirativní (nadpis panelu; číslo fotky, na které daný panel je – viz zip v učebních materiálech GE2) a jak konkrétně by se dal původně pro Bratislavu určený nápad v Brně aplikovat (na exkurzi viděné panely si připomeňte zipem „Stara trznica, 95 napadov ako zlepsit Bratislavu“, který máte vložen v učebních materiálech GE2). Opět aspoň tři souvětí. Zbylých 10 slidů (od 4. po 13. slide) věnujte svým myšlenkám (nikoli opisování uvedeného), které Vás napadnou při prohlížení a čtení nafocených panelů shrnutých v zipovém souboru „ZpPh Vzdel. role NPU, panely 15 0603“. Je to náhrada za náš druhý možný společný výjezd a zároveň to předjímá část našeho budoucího zájmu v podzimním semestru. Nafotila jsem to na aktuální výstavě v Zahradách pod Pražským hradem, které jsou ve správě Národního památkového ústavu. Všechny nafocené panely si pročtěte a pak zkuste vymyslet co nejvíce důležitých a originálních OTÁZEK (alespoň 10 otázek), které Vás ohledně nové možné profese památkového pedagoga napadnou a měli bychom nad nimi dále přemýšlet, např.: Měl by mít památkový pedagog spíše pedagogické nebo filozofické vzdělání? Jaké výhody přinese památkovému pedagogovi absolvované pedagogické vzdělání? Jaká je pro budoucího památkového pedagoga ideální studijní kombinace? Je pro památkového pedagoga v kulturní instituci výhodnější pracovat v kumulované funkci (pedagog+kastelán+správce depozitáře) nebo se spíše specializovat výhradně na pedagogickou činnost? Jaké vlastnosti by měl mít památkový pedagog? Měl by památkový pedagog ve své práci zohledňovat Rámcový vzdělávací program? Pokud ano, jak? atd. atd. Zkuste si sami na každou svou palčivou otázku (alespoň 10 otázek) rovnou v závěsu za vyslovenou otázkou i odpovědět (i jednovětá smysluplná odpověď se počítá.) Shrnuji od 4. po 13. slide: alespoň 10 otázek a z toho plyne alespoň 10 odpovědí věnovaných přemýšlení nad památkovým pedagogem. 1 slide = 1 otázka + odpověď na ni různého rozsahu. V případě, že se Vám bude nebo budou hodit, můžete využít některou nebo některé z mých výše nahozených otázek, podle potřeby si ji upravit a hlavně v prezentaci odpovědět. Nezapomeňte vymyslet i nějaké své otázky k určenému tématu. A odpovědět si na ně. Termín vložení powerpointové prezentace (ppt/pptx) do odevzdávárny předmětu GP3MP_GE2: viz IS. Odevzdávárna je otevřena. Kdo jste na exkurzi do Bratislavy fotil, vložte fotky v zipovém souboru do odevzdávárny samostatně (František Topinka a ?). Určeno pro: Petru Forstovou, Veroniku Hudcovou, Veroniku Mikulovou, Katrin Pařízkovou, Věru Sedláčkovou, Kláru Škeříkovou, Kamilu Švrčinovou a Františka Topinku. Zápočty mohu zapisovat do 3. 7. (Váš časově poslední možný vklad prezentace do 3. 7. do 16 h). Která/který jste NEBYL/A se mnou v plném rozsahu na odborné exkurzi do Bratislavy 28. 4. 2015, zpracujte powerpointovou prezentaci (ppt/pptx) o minimálně 20 slidech. Od 2. do 10. slidu (9 slidů) věnujte své individuální exkurzi do jednoho krajského města / metropole. Přibližte, co odborného Vás zaujalo a zaměřte se hlavně na to, co jste v rámci exkurze nového poznala z oblasti zprostředkování umění a galerijní pedagogiky. Kde, kdy, co apod. Zbylých 10 slidů (od 11. po 20. slide) věnujte svým myšlenkám (nikoli opisování uvedeného), které Vás napadnou při prohlížení a čtení nafocených panelů shrnutých v zipovém souboru „ZpPh Vzdel. role NPU, panely 15 0603“. Je to náhrada za náš druhý možný společný výjezd a zároveň to předjímá část našeho budoucího zájmu v podzimním semestru. Nafotila jsem to na aktuální výstavě v Zahradách pod Pražským hradem, které jsou ve správě Národního památkového ústavu. Všechny nafocené panely si pročtěte a pak zkuste vymyslet co nejvíce důležitých a originálních OTÁZEK (alespoň 10 otázek), které Vás ohledně nové možné profese památkového pedagoga napadnou a měli bychom nad nimi dále přemýšlet, např.: Měl by mít památkový pedagog spíše pedagogické nebo filozofické vzdělání? Jaké výhody přinese památkovému pedagogovi absolvované pedagogické vzdělání? Jaká je pro budoucího památkového pedagoga ideální studijní kombinace? Je pro památkového pedagoga v kulturní instituci výhodnější pracovat v kumulované funkci (pedagog+kastelán+správce depozitáře) nebo se spíše specializovat výhradně na pedagogickou činnost? Jaké vlastnosti by měl mít památkový pedagog? Měl by památkový pedagog ve své práci zohledňovat Rámcový vzdělávací program? Pokud ano, jak? atd. atd. Zkuste si na každou svou palčivou otázku (alespoň 10 otázek) rovnou v závěsu za vyslovenou otázkou i odpovědět (i jednovětá smysluplná odpověď se počítá.) Shrnuji od 11. po 20. slide: alespoň 10 otázek a z toho plyne alespoň 10 odpovědí věnovaných přemýšlení nad památkovým pedagogem. 1 slide = 1 otázka + odpověď na ni různého rozsahu. V případě, že se Vám bude nebo budou hodit, můžete využít některou nebo některé z mých výše nahozených otázek, podle potřeby si ji upravit a hlavně v prezentaci odpovědět. Nezapomeňte vymyslet i nějaké své otázky k určenému tématu. A odpovědět si na ně. Termín vložení powerpointové prezentace (ppt/pptx) do odevzdávárny předmětu GP3MP_GE2: viz IS. Odevzdávárna je otevřena. Určeno pro: Kateřinu Kodrasovou, Evu Ondrovou a Jitku Rufferovou. Zápočty mohu zapisovat do 3. 7. (Váš časově poslední možný vklad prezentace do 3. 7. do 16 h).