KURIKULUM PŘEDŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ (PLÁNOVÁNÍ VZDĚLÁVACÍ PRÁCE) Zora Syslová PROJEKTOVÁNÍ TVP (KRÁTKODOBÉHO PLÁNU) ¢Kde jsme nyní? (analýza – vzd. potřeb, zájmů, situací …) ¢Kde bychom chtěli být? Kam směřujeme? (stanovení cílů) ¢ Obsah Kompetence DT DP DT DSp DSv Vzd. potřeby Situace Obsah Kompetence DT DP DT DSp DSv Situacee Vzd. potřebye BLOOMOVA TAXONOMIE CÍLŮ ¢Znalost (zapamatování, reprodukce) ¢Porozumění (vysvětlení vlastními slovy) ¢Aplikace (vybavení a použití) ¢Analýza (složitější myšlení při aplikaci v neznámých situacích) ¢Syntéza (vytváření originálních výkonů či výrobků) ¢Hodnotící posouzení (obhajoba svých rozhodnutí, posuzování možností) PROJEKTOVÁNÍ - POKRAČOVÁNÍ ¢Kde jsme nyní? (analýza) ¢Kde bychom chtěli být? Kam směřujeme? (stanovení cílů) ¢Jak se tam dostaneme? (stanovení strategií, metod a prostředků, které nás k cíli dovedou) ¢ Obsah Kompetence DT DP DT DSp DSv Přírod ní Hudební Pohy bová Verbální Logicko-matematická Interpersonální Intapersonální Pros torová Situace Vzd. potřeby 4. HODNOCENÍ PROJEKTU ¢Kde jsme nyní? (analýza) ¢Kde bychom chtěli být? Kam směřujeme? (stanovení cílů) ¢Jak se tam dostaneme? (stanovení strategií, metod a prostředků, které nás k cíli dovedou) ¢Jak zjistíme, že se tam dostaneme? (zpracování evaluačního systému) ¢Jak poznáme, že jsme se tam dostali? (vytvoření kritérií pro hodnocení) ¢ REALIZACE ¢Téma „Ježek“ - rozdíly mezi transmisí a konstruktivismem: C:\Users\Syslova\Pictures\smutny-jezek.jpg