Metodika řešení výchovných problémů a mezních situací

Úvodní informace

Cílem předmětu je rozvíjet znalosti a dovednosti studentů pro cílenou intervenční sociálněpedagogickou práci s dětmi/mladými lidmi s poruchami chování. Studenti se naučí strukturovaně zpracovávat případovou studii, plánovat a rozvíjet strategie intervence ve smyslu podpory/posilování/provázení cílové skupiny.  

Studenti budou pracovat postupně podle struktury interaktivní osnovy. Ta je odkazuje na studijní materiály, literaturu a úkoly; na pokyny k formě zpracování  a termínům úkolů. Cílem je studenty inspirovat, podporovat a provázet při jejich studiu. Navádět je na rozšiřující dokumenty a další zdroje.

Základní literaturu k předmětu najdete v sylabu.

Podmínky pro absolvování předmětu:

Zpracování 3 seminárních prací dle interaktivní osnovy - zavěšení do odevzdávárny ISU v určeném termínu: 70% hodnocení.

Zpracování případové práce dle zadání v kontaktní výuce - skupinová práce: 30% hodnocení