Cíle podpůrných opatření_chování_diagnostika CZ.1.07/1.1.00/46.0015 Město Brno zvyšuje kvalitu vzdělávání v základních školách Verze_1_2015 V_Voj Cíle_podpůrných opatření_chování Funkční Nejistý/á Nefunkční Seberegulace 1. chovat se v souladu s pravidly 2. přijmout kompromisní řešení 3. přijmout kritiku své osoby 4. přijmout pochvalu své osoby 5. nést zodpovědnost za svoje chování 6. být vytrvalý při činnostech 7. zvládání zátěžových situací 8. kontrolovat emoce Práceschopnost - učení 1. iniciativního plánování činnosti 2. efektivního nakládání s časem 3. pracovat podle instrukcí 4. systematické práce 5. samostatného plnění úkolů 6. uvědomit si vlastní možnosti a schopnosti 7. adekvátního rozhodování a řešení problémů 8. reálné představy o budoucnosti Dovednost interakce s druhými lidmi 1. respektování dospělých 2. respektování vrstevníků 3. zapojení se do skupiny a navazování kontaktů 4. bránit se manipulaci a nepodléhat vlivu dominantních jedinců 5. být asertivní, říci ne, když druhý žádá o něco, co se zrovna nehodí 6. empatie 7. pomoci ostatním 8. dovednost přesvědčit ostatní Dovednost kooperace 1. přijímat úkoly 2. zaměření na společné řešení, táhnout za jeden provaz 3. respektování názorů druhých 4. ocenit práci druhých 5. spolupracovat ve skupině 6. dodržovat dohodnutá pravidla 7. vytvářet přátelskou atmosféru Dovednost komunikace 1. naslouchat 2. diskutovat konstruktivně 3. jasného a srozumitelného vyjádření 4. porozumění verbální komunikaci 5. zahájit konverzaci s druhými lidmi 6. poděkovat, omluvit se 7. požádat o pomoc, o svolení Jméno žáka: Datum: Jméno mentora: