1. úkol: specifika dětství - 2 b.; termín odevzdání 1.3. - rozsah cca půl normostrany Nastudujte ze studijních materiálů kapitolu Dítě jako osobnost-dítě v osobnostním pojetí od Z. Heluse (2009).[1] Stručně charakterizujte následující termíny: - Otevřené prožívání - Odkázanost - Vývojové směřování - Bohatství rozvojových možností 2. úkol: etiologie poruchy chování - 3 b.;[2] - termín odevzdání 15.3. - rozsah 1 strana/slajd Vyberte si jeden z textů pojednávající o vývoji poruchy chování. Vymezte stupně problémového chování a vztah mezi nimi. Graficky zpracujte. Schéma doplňte o stěžejní aspekty stupňů a intervenující faktory (dle vámi zvoleného textu). Citujte. 3. úkol: podpůrné strategie - 4 b.; - termín odevzdání 12.4. Nastudujte ze studijních materiálů texty o podpůrných/restriktivních strategiích. Na jejich základě doplňte schéma. 4. úkol: nálepkování; bludný kruh - 2 b.[3] - termín odevzdání 26.4. - rozsah 0,5 normostrany Vyhledejte a nastudujte studijní materiály na téma syndromu naučené bezmocnosti, bludného kruhu neúspěchu a etiketizace (nálepkování). Zvažte relevantnost citovaného zdroje. Vyhněte se klišé (např. nálepka je bariérou v socializaci). Stručně vysvětlete následující pojmy: - Bludný kruh neúspěchu - Syndrom naučené bezmocnosti - Nálepkování + jeho dopad na socializaci Citujte. 5. úkol: myšlenková mapa: - 5 b.[4] - termín odevzdání 10.5. - rozsah 1 strana/slajd Nastudujte odbornou literaturu na téma edukační systém pro děti s problémovým chováním. Postihněte základní zařízení a propustnost mez nimi (tj. z kterého zařízení dítě přechází kam). Graficky zpracujte (např. do myšlenkové mapy). U jednotlivých institucí popište děti, které se zde edukují (věk, vzdělávání, stupeň PCHE) a připište (1-3) základní legislativní dokumenty ošetřující edukaci dítěte v dané instituci. ________________________________ [1] HELUS, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí: obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2009, 286 s. ISBN 9788073676285. [2] Kritéria hodnocení: grafická úprava 1b.; vymezení stupňů a jejich návaznosti 1b.; popis stupňů 1b. [3] Kritéria hodnocení: bludný kruh neúspěchu 0,5 b.; syndrom naučené bezmocnosti 0,5 b., nálepkování + jeho dopad na socializaci 0,5b; relevantnost zdroje + citace 0,5b. [4] Kritéria hodnocení: zařízení 0,5 b.; propustnost/vztahy mezi nimi 1,5 b.; děti v zařízení 1,5 b.; legislativní dokumenty 1b.; grafická úprava 0,5 b.