ALEŠ Jde o chlapce ve věku 15 let, dyslektik, se syndromem ADHD. Prvotní problémy vznikly ve škole a to jak s prospěchem, tak s chováním. Nerespektuje autoritu, je drzý, vulgární a agresivní. Ignoruje výuku, je líný, má špatný prospěch, dvakrát opakoval ročník – nejedná se o snížený intelekt. Lže jak ve škole (např. falšuje omluvenky), tak doma. Objevuje se časté záškoláctví, toulání se (není doma i přes noc), krádeže doma a trestná činnost (vloupání do aut). Experimentuje s marihuanou a pervitinem. Rodiče problémy bagatelizují. Z rodinné anamnézy: Matka: C.B., nar. 1965, dálkově studuje VOŠ sociální, nyní zaměstnána jako zdravotní sestra Otec: D.B., nar. 1964, vyučen tesařem, nyní zaměstnán jako číšník Sestra: E.B., nar.1986, učnice SOU strojírenského. U E. se v době docházky na ZŠ objevilo záškoláctví, které se po nástupu na SOU opakuje Za množství neomluvených hodin dostala důtku ředitele školy, třetí stupeň z chování a bylo jí navrženo podmínečné vyloučení. Během posledních 2 let se opakovaně stalo to, že nebyla přes noc doma a přišla až další den večer. Rodina obývá byt 4+1. Rodinné poměry nestabilní, matka opakovaně od roku 1997 žádala o rozvod a úpravu práv a povinností k nezl. dětem, návrhy po té brala zpět. Manželské neshody rodiče řešili před dětmi. U obou dětí se začaly vyskytovat výchovné potíže. Otec nadměrně užíval alkohol, agresor, 2x výkon trestu odnětí svobody. Střídavě bydlel s rodinou a mimo ni.