Saša je chlapec, který je průměrně inteligentní, velice nadaný ve výtvarné výchově, pohyblivý, živý, s chutí do života. Je výchovně zanedbaný, žije pouze s matkou, je jí často bit a kárán za špatné chování. Učivo ZvŠ zvládá dobře, ve třídě patří mezi lepší žáky. Výrazný zájem o určité předměty nemá, nedokáže se déle soustředit na určitou činnost, zájmy má nestálé, vše ho baví pouze chvíli. Občas se ve výuce aktivně zapojuje a projevuje velikou radost nad úspěšným vyřešením zadaného úkolu. Převládají tendence upoutávat na sebe pozornost tím, že vyrušuje ve vyučování a na půdě školy se chová úmyslně v rozporu se školním řádem. Velice vulgární vyjadřování již od první třídy, vyrušování v hodinách, neplnění školních povinností, chybí respekt k vyučujícím, agresivní napadání slabších spolužáků, úmyslné porušování školního řádu. Poslední dobou se negativní chování chlapce stále stupňuje. V hodinách vyrušuje, vykřikuje vulgární výrazy a neplní příkazy vyučujících. Několikrát již napadl třídní učitelku, která chlapce nezvládá. Často se dostává do afektu, pokud ho provokují jiní spolužáci, nebo když je kárán učiteli pro nevhodné chování. V afektu má tendence utíkat ze školy, skákat z okna, být agresivní a útočný proti jakékoliv osobě, které se nebojí. Několikrát utekl z vyučování a šel si zapálit cigaretu, aby se uklidnil. Ve škole se mu často ustupuje, nebývá téměř za nic potrestán, neboť se pedagogové odvolávají na diagnostikované poruchy chování a tedy mu nebyla na nynější škole udělena ani důtka ředitele školy, či snížena známka z chování. Chlapec je inteligentní a vnímá, že není potrestán za přestupky, které si plně uvědomuje, a své negativní chování tedy neustále stupňuje. Zdá se, že nabyl pocitu, že je beztrestný, že mu nikdo nic nemůže udělat, proto již nemá téměř žádné zábrany. Škola začala chlapce vnímat jako nebezpečného a snaží se hledat pomoc pro jeho zvládnutí.