Podpora, posilování, provázení 1 2 3 Komunikace Komunikace Pozorování Analýza 4 SPS_ke každé oblasti formulovat tezi 1.individualizace – individuální přístup bez stereotypů a předsudků, uznání jedinečnosti, životní biografie, scénář 2.prožívání– prostor pro + i − emoce, hranice emočních reakcí 3.akceptace – vnímat cílovou osobu takovou, jaká je, podporovat sebeuvědomění (vědomí vlastní hodnoty a důstojnosti), odmítnutí intervence 4.nehodnotící postoj – zachovávat vnitřní neutralitu, nehodnotit osobnost (pouze jeho jednání, postoje), nemoralizovat, nevnucovat 5.sebeurčení – respektovat právo jedince svobodně se rozhodovat, nabízet možnosti cest změny, nesmí být návody a příkazy 6.diskrétnost – důvěrnost sdělení je základním závazkem poradce a právem klienta (ač není absolutní), ale i základem efektivní práce s klientem 7.aktivace dítěte – zodpovědnost za svá rozhodování, následky Ò 5 Posilujeme schopnost uvědoměle se rozhodnout a zvolit cestu řešení vlastního problému. ÒDiagnostika ÒAnalýza ÉDokumenty, záznamy ÉVyšetření ÉPráce dítěte ÉPozorování ÐDítěte ÐRodiny ÐSituace ÐPodmínek Ð Ò ÒRozhovor ÒDítě ÒRodiče ÒVýznamné osoby ÒOdborníci ÒReflexe ÒRozhovoru ÒPráce s dítětem ÒZávěrů Ò 7 Vedení záznamy – evidence případové práce