nadpis

  1. INTRODUCTION TO VISUAL IMPAIRMENTS
  2. DEFINING VISUAL IMPAIRMENTS
  3. CLASIFICATION OF VISUAL IMPAIRMENTS
  4. SCHOOL AND CHILDREN WITH VISUAL IMPAIRMENTS
  5. INTERVENTION
  6. AUTHORS, SOURCES AND LITERATURE

9. SOURCES AND LITERATURE

This chapter has been prepared by Karel Pančocha

Fitt, R. A.; Mason, H. 1986. Sensory handicaps in children. Stratford upon Avon: National Council for special education.

Kapr, J. Vzdělávání žáků se zrakovým postižením. In Sborník odboru speciálního školství. Praha: MŠMT, 1998.

Keblová, A. Integrované vzdělávání dětí se zrakovým postižením. Praha: Septima, 2. vydání, 1998.

Keblová, A. Kompenzační pomůcky pro zrakově postižené žáky ZŠ. Praha: Septima, 2. vydání, 1999.

Květoňová.Švecová, L. Oftalmopedie. Brno: Paido, 2. vyd., 2000.

Nováková, Z. Integrativní forma povinného vzdělávání zrakově postižených žáků z pohledu pedagogů. Speciální pedagogika, 2003b roč. 13, č. 1, s. 9 – 21.

Požár, L. a kol. Školská integrácia detí a mládeže s poruchami zraku. Bratislava: Univerzita Komenského, 1996.

Říčan, P.; Krejčířová, D.; a kol. Dětská klinická psychologie. Praha: Grada, 3. vyd., 1997.

Sovák, M. Nárys speciální pedagogiky. Praha: SPN, 6. vyd., 1986.

Svoboda, M.; Krejčířová, D.; Vágnerová, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2001.

Vágnerová, M. Oftalmopsychologie dětského věku. Praha: Karolinum, 1995.

Wiener, P. Prostorová orientace zrakově postižených. Praha: MŠMT, 2. vydání, 1998.