PŘÍPADOVÁ STUDIE Mgr. Michaela Fialová STŘEDISKO VÝCHOVNÉ PÉČE – AMBULANTNÍ TYP Simona Zařízení Středisko výchovné péče Brno, Kamenomlýnská 2, 60300 Brno Datum umístění 1.10. 2012 Datum odchodu stále v evidenci Důvody umístění Krádeže ve škole, krádeže doma, rozdávání elektroniky, špatný prospěch, sexuální aktivita Rozhodnutí o umístění Dobrovolný pobyt Vydal: Návrh základní školy, kterou Simona navštěvuje Dítě umístěno na základě: podání návrhu školy Kurátor pro mládež Mgr. Jana Snováková SIMONA - ANAMNESTICKÉ ÚDAJE Simona se narodila roku 2001 do úplné rodiny, těhotenství v normě, vývoj bez problémů, dosud bez hospitalizace Drogy a tabakismus neguje Navštěvuje 7. ročník běžné ZŠ S rodiči žila do 3 let Roku 2004 rozchod rodičů a Simonu začínají vychovávat prarodiče V roce 2012 se matka vrací a chce se o Simonu starat sama SIMONA – SOCIÁLNÍ VAZBY Simona má velice špatný vztah k oběma rodičům S prarodiči je vztah lepší, ale Simona zneužívá služby, které jí hlavně babička poskytuje Má mnoho přátel mezi staršími romskými mladistvými a dospělými Ve škole (konkrétně ve své třídě) velice špatné vztahy S učiteli velmi dobré vztahy Navazuje sexuální vztahy SIMONA – EDUKAČNÍ HISTORIE V šesti letech nástup do běžné ZŠ První 3 roky bez problémů 4. a 5. ročník přináší první kázeňské problémy (záškoláctví) Ukončený 5. ročník a Simona je přeřazena na jinou ZŠ Poslední dva roky (6.a 7. ročník) velké zhoršení prospěchu Krádež ve třídě Od roku 2011 v péči SVP KRIZOVÉ UDÁLOSTI SIMONY ?????? SIMONA – KRIZOVÉ UDÁLOSTI Rozvod rodičů Výchova prarodiči Přestup na jinou školu Návrat matky Osobní Sociální Edukační Krizová Těhotenství v normě Rodina úplná do tří let Navštěvuje 6. ročník základní školy Výchova prarodiči Psychosomatický vývoj bezproblémový Od tří let výchova prarodiči Od 5. ročníku výrazné zhoršení prospěchu Rozdávání elektroniky Konflikty s matkou Změna školy Krádeže ve škole, sexuální aktivita ANALÝZA FUNKČNÍHO A DYSFUNKČNÍHO CHOVÁNÍ FUNKČNÍ CHOVÁNÍ DYSFUNKČNÍ CHOVÁNÍ Respektování vybraných autorit Kouření Pokud má Simona důvod (odměna) je velmi snaživá, aby co nejrychleji dosáhla cíle Záškoláctví a krádeže Sexuální aktivita Nedodržování pravidel doma Neplnění školních povinností Nespolehlivost, lhaní Rozdávání nového oblečení a elektroniky VYMEZENÍ ZÁKLADNÍHO PROBLÉMU – ABC TABULKA A - spouštěč B – projevy chování C- následek Špatné vztahy v třídním kolektivu Záškoláctví, krádeže Zhoršení prospěchu, výchovné postihy Výchova prarodiči Špatný vztah k matce Citová rozladěnost, pocity nespravedlnosti Návrat matky Drzé a hrubé chování vůči matce Časté hádky, napjetí doma, pozdní příchody domů Setkávání se se staršími nezletilými ( 17, 18) i mladými dospělými Rozdávání věcí, sexuální aktivita, kouření Neshody s matkou, zdravotní nebezpečí, závislostí chování ÚKOL 2 Zkuste vymyslet intervenční postup v případě Simony Rozsah 1 A4 až 3 A4 Nemusí být nijak teoreticky podložený, pouze Váš názor na to, jak by se se Simonou mělo nadále pracovat aby se odstranil bludný kruh poruch chování Odevzdáte do odevzdávárny s názem ÚKOL 2 Do neděle 19. dubna