Pedagogická komunikace JS 2015 Vyučující: Mgr. Lucie Chaloupková, Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. Požadavky k úspěšnému ukončení semináře: - Pravidelná účast na semináři - 1 komunikační výstup z oblasti výukové komunikace (nebo komunikace s rodiči, kolegy) - Psaná sebereflexe (vložit do odevzdávány v ISu) Organizace semináře: 1) výstup studenta: ukázka výukové komunikace, pořízení videozáznamu 2) zpětná vazba k ukázce 3) shrnutí prezentovaných komunikačních jevů, teoretické zakotvení Seznam témat k výukové komunikaci Sem.č. Datum Téma pro výstupy k výukové komunikaci Jméno studenta 1 17.2. Organizace semináře, základní pojmy, kritéria hodnocení komunikačního výstupu - 2 24.2. Komunikace dle fáze výuky I: Iniciace, evokace tématu, motivace žáků v pedagogické komunikaci 3 3.3. Komunikace dle fáze výuky II: výklad, instruování, vysvětlení (pojmů), opakování 4 10.3. Komunikace dle fáze výuky III: kladení otázek, dotazování 5 17.3. Komunikace dle fáze výuky IV: Zpětná vazba učitele v pedagogické komunikaci 6 24.3. Vedení rozhovoru 7 31.3. Aktivní naslouchání 8 7.4. Vedení diskuse, facilitace skupinové práce 9 14.4. Neverbální komunikace, gestika mimika 10 21.4. Proxemika 11 28.4. Rušivé elementy v komunikaci 12 5.5. Komunikační bariéry a komunikační šumy 13 12.5. Shrnutí - Návrh témat pro výstupy učitel/rodič, učitel/asistent, učitel/učitel: Třídní schůzka Hovorová hodina Úvodní schůzka s rodiči Komunikace s kolegou nad odborným tématem Komunikace s kolegou nad projektem Tandemová výuka Kolegiální hospitace (spojit s výstupem 1)