Daltonský vzdělávací systém Jana Veselá Barbora Vostrejžová Tereza Mačalíková Původ • •Helen Parkhurstová •1919-1920, New York •Inspirace M. Montessoriovou •Název – experimentální škola v Daltonu ve městě Massachusetts •Do ČR dostal Václav Příhoda • Principy •Volnost (zodpovědnost) •Samostatnost •Spolupráce • http://www.czechdalton.cz/wp-content/uploads/2014/04/logo_DI.png Průběh •Zadání úkolů, které žák musí v určitém limitu stihnout udělat •Rozvržení práce •Výběr prostředků, materiálů, úkolu, místa a s kým chce pracovat •Práce na úkolech (+extra úlohy) •Hodnocení a sebehodnocení Doporučení od vyučujícího •Nejdřív se snaž úkol vyřešit sám, až poté hledej pomoc. •Svou činnost si nejdříve naplánuj. •Promysli si, kde můžeš, co nejklidněji pracovat. •Zamysli se nad tím, co tě nejvíc ruší při práci a odvádí tvoji pozornost. •Pokus se spolužákovi vysvětlit probrané učivo. dalton_005.jpg http://www.zs2.nmnm.cz/sites/default/files/images/pict5169.jpg http://www.daltondeleeuwerik.nl/images/Helen_Parkhurst.jpg • •Reportáž o Daltonu na škole •ZŠ a MŠ Husova • •Roel Rohner a Hans Wenke - Daltonské vyučování; Stále živá inspirace •Jan Průcha - Alternativní školy a inovace ve vzdělávání • 6b79a252a3471c9566ecb540f4013dbcaba6361d4ae17cf2209acd183dac1268.jpg