ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová ZS1BP_SP1P Zákon  Školský zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání,  ve znění pozdějších předpisů  zákon č. 49/2009 a zákon č. 472/2011 Sb.  platná od 1.1.2012  mimo jiné - dítě/žák se speciálními vzdělávacími potřebami Vyhlášky  Vyhláška č. 72/2005 Sb. o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, která se mění vyhl. č. 116/2011 Sb.  Poskytování poradenských služeb  Účel poradenských služeb  Školská poradenská zařízení  Pedagogicko-psychologická poradna (PPP)  Speciálně pedagogické centrum (SPC)  dítě/žák se speciálními vzdělávacími potřebami  příloha č. 1-3  definuje poskytování a účel poradenských služeb  školská poradenská zařízení, dokumentaci, poskytování poradenských služeb ve škole Výchovný poradce  náplň práce  definuje školský zákon č. 561/2004 Sb.  vyhláška č. 72/2005 Sb., ve znění vyhl. č. 116/2011 Sb.  Standardní činnosti  příloha č. 3 k vyhl. 72/2005 Sb. ve znění vyhl. č. 116/2011 Sb.  náplň práce  definuje školský zákon č. 561/2004 Sb.  vyhláška č. 72/2005 Sb., ve znění vyhl. č. 116/2011 Sb.  Standardní činnosti  příloha č. 3 k vyhl. 72/2005 Sb. ve znění vyhl. č. 116/2011 Sb. Školní metodik prevence Školní psycholog  funkce vymezena vyhláškou 72/2005 Sb. ve znění vyhl. č. 116/2011 Sb.  Standardní činnosti  příloha č. 3 k vyhl. 72/2005 Sb. ve znění vyhl. č. 116/2011 Sb. Školní speciální pedagog  funkce vymezena vyhláškou 72/2005 Sb. ve znění vyhl. č. 116/2011 Sb.  Standardní činnosti  příloha č. 3 k vyhl. 72/2005 Sb. ve znění vyhl. č. 116/2011 Sb. Vyhlášky  Vyhláška č. 73/2005 Sb. o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných; ve znění pozdějších předpisů vyhl. č. 147/2011 Sb.  definují stupně podpůrných opatření  vyrovnávacích opatření  mimořádně nadaní  speciální vzdělávání  možnosti integrace inkluze v současných podmínkách  individuální vzdělávací plán (IVP)  asistent pedagoga  dítě/žák se speciálními vzdělávacími potřebami Rámcové vzdělávací programy RVP pro základní vzdělávání  část D; kapitola 8  vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami  žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním  žáků se sociálním znevýhodněním  část D; kapitola 9  vzdělávání žáků mimořádně nadaných  definují podmínky vzdělávání RVP pro ZV s přílohou LMP  vzdělávají žáky s lehkým mentálním postižením RVP pro základní školu speciální  vzdělávání žáků se středně těžkým a těžkým mentálním postižením. Legislativní opatření – jen pro orientaci  ratifikace Úmluvy o právech osob se zdravotním postižením (podzim 2009)  na základě ratifikace byl zpracován Národní plán vytváření rovných příležitostí pro osoby se zdravotním postižením (2010–2014)  koncipován Národní akční plán vzdělávání (NAPIV) z března roku 2010 Středisko výchovné péče  definována zákonem č. 109/2002 Sb., o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních ve znění zákona č. 383/2005 Sb.  Metodický pokyn upřesňující podmínky činnosti středisek výchovné péče  Příkaz ministryně školství, mládeže a tělovýchovy č. 21/2007 k činnosti středisek výchovné péče Střediska rané péče (SRP)  dle zákona 108/2006 Sb. o sociálních službách  novelizován – ve znění zákona č. 206/2009 Sb.  zák. č. 366/2011, ze dne 6. listopadu 2011, kterým se mění zákon č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony  Služby sociální rehabilitace