Petr Vybíral JS 2015 ž1) Projekce. Práce se zpětnými projektory, návrh promítací fólie na počítači, Interaktivní tabule, hudební senzorická tabule, bílá tabule, historická AV technika. 2) Digitální fotoaparát. Práce s fotoaparátem, úprava digitální fotografie, použití fotografie při tvorbě (Powerpoint, Word). 3) Tvorba Powerpointové prezentace. Zásady tvorby prezentace, práce s objekty a textem, animace. 4) Střih videa. Digitalizace analogového záznamu, přechodové efekty, zvukové efekty, vkládání titulků (i z externích programů), tvorba video souboru a disku DVD, interaktivní menu. 5) Animace. Snímání předlohy statickou kamerou, zachytávání snímků video softwarem, vkládání hudby, titulků, komentáře. 6) Digitální kamera. Tvorba jednoduchého scénáře, natáčení scény. 7) Stolní audio a video přístroje. Ovládání videorekordéru, práce s HI-FI věží, dodatečný dabing záznamů, možnosti DVD rekordéru, digitalizace videa. 8) Scanner. Digitalizace obrazové předlohy, skenování transparentních objektů, OCR, úprava snímků, využití získaných obrázků. 9) Digitalizace zvuku. Nahrávání z různých zdrojů (mikrofon, magnetofon, CD), úprava signálu, mixování signálů, speciální zvukové efekty v reálném čase, tvorba audio CD a MP3. ž ž ž ž1) Projekce. Práce se zpětnými projektory, návrh promítací fólie na počítači, Interaktivní tabule, hudební senzorická tabule, bílá tabule, historická AV technika. http://www.asavi.cz/_storage/ftb/AVM-SB600i.jpg http://www.unitab.cz/data/3m_1750_2.jpg ž ž ž2) Digitální fotoaparát. Práce s fotoaparátem, úprava digitální fotografie, použití fotografie při tvorbě (Powerpoint, Word). http://digitalni-fotoaparaty.iobchody.com/wp-content/uploads/2007/04/olymp-sp550.jpg http://download.chip.eu/ii/202317129_50b34799e6.jpg ž ž ž3) Tvorba Powerpointové prezentace. Zásady tvorby prezentace, práce s objekty a textem, animace. http://extrawindows.cnews.cz/files/obrazky/2008/11Nov/prezentace-1.png http://www.babiccinystranky.estranky.cz/img/picture/1078/9.gif ž ž ž4) Střih videa. Digitalizace analogového záznamu, přechodové efekty, zvukové efekty, vkládání titulků (i z externích programů), tvorba video souboru a disku DVD, interaktivní menu. http://extrawindows.cnews.cz/files/obrazky/2008/10Oct/Corel-VideoStudio-Pro-X2-10.png http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTPzq8SK62y7vsW1PffD07RYatnpP_yM-rw_bv7CUNs5bDULx1I http://www.rhino3d.cz/data/imgs/01868l.gif RhinoJewel 5.0 - vytvoření prstene na základě řezů RhinoJewel 5.0 - kruhové prsteny s kamínky ž ž ž5) Animace. Snímání předlohy statickou kamerou, zachytávání snímků video softwarem, vkládání hudby, titulků, komentáře. http://lojzak.wbs.cz/Bean.gif ž ž ž ž6) Digitální kamera. Tvorba jednoduchého scénáře, natáčení scény. http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ6NucEJSyZVeaMTOzy2OXCRYCvbK7S8BVuPzF7dZEYrDo6Y6Rz9A5mR3WN fA ž ž ž7) Stolní audio a video přístroje. Ovládání videorekordéru, práce s HI-FI věží, dodatečný dabing záznamů, možnosti DVD rekordéru, digitalizace videa. http://www.aristotel.cz/images/gxv3140.jpg http://www.elektro-1.cz/Foto/f5/GH/GHY015c.jpg http://www.krtecek.lbc.cz/Hobby/capture/zarizeni.jpg http://www.pctuning.cz/ilustrace/uvoddigi/0001.jpg ž ž ž8) Scanner. Digitalizace obrazové předlohy, skenování transparentních objektů, OCR, úprava snímků, využití získaných obrázků. http://www.w7forums.com/attachments/317-bearpaw-1200-hp-scanner-driver-web_bp1200.jpg http://www.iplaneta.cz/img_clanky/149_1.jpg Obraz0126.jpg BX010562290477_186.jpg ž ž ž9) Digitalizace zvuku. Nahrávání z různých zdrojů (mikrofon, magnetofon, CD), úprava signálu, mixování signálů, speciální zvukové efekty v reálném čase, tvorba audio CD a MP3. ž http://home.zcu.cz/~wiesner/obrazky/zvuk.bmp http://www.datart.cz/public/95/d7/58/1c/899741_294961__234101_F_001.jpg http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTRVqi--bN9LmP9ext_IEI7OvqFbxkk0WooaH3hquWSov7sILdEJw žTvorba a využití učebních pomůcek žprostřednictvím didaktických technologií ž ve školní výuce žpři zájmových výukových činnostech žv době mimo vyučování. ž žUčební pomůckou rozumíme takový materiální didaktický prostředek, který má při použití ve výuce přímý a bezprostřední vztah k učivu a zejména k výukovým cílům, k jejichž dosažení má učební pomůcka napomoci žUčební pomůcky jsou využívány ve výuce jako zdroje informací, prostředky řízení výuky, prostředky kontroly výuky, prostředky pro rozvíjení dovedností i schopností žáků, prostředky motivační. ž žUčební pomůcky jsou nepostradatelnou skupinou pomůcek, které umožňují vykonávání různých činností (obvykle hry, učební činnosti, práce a činnosti ve volném čase) ve výukovém procesu. žPráce musí obsahovat popis a úplnou fotografickou dokumentaci učební pomůcky (je dáno povahou pomůcky). Musí být uvedena informace, pro který studijní nebo učební obor, ročník a tematický celek učiva je učební pomůcka určena. žDále musí být uveden výukový cíl, k jehož dosažení je pomůcka vytvořena, navrhovaná výuková metoda a předpokládaný nebo ověřený výsledek výuky s nově vytvořenou učební pomůckou. žVytvořte učební pomůcku v programu powerpoint v rozsahu minimálně 12 slidů. žTematicky bude prezentace zaměřena na některý z předmětů 1. nebo 2. stupně ZŠ, který koresponduje s RVP žPrezentace bude obsahovat obrázky, fotografie, text a závěrečný test znalostí ž ( min. 6 otázek). žBude také uvedeno pro který ročník a předmět je tato učební pomůcka určena. žPrezentace bude odevzdána elektronicky do odevzdávárny IS jaro 2015 v IS MU žTermín odevzdání do 30.6. 2015