Field Work Průmyslová zóna Zetor Pracovní list Jména: ……………………………………….………………………………………………………..………………..…………………… …………………………………………..……………………………………………………..……………….............................................. Datum zpracování: ……………………………………………………………………………………………………………….……. Délka trvání: · 1 hodina v Zetor Gallery · 0,5 hodiny pozorování okolí areálu firmy Zetor · 1 hodina vyplnění pracovního listu Použité metody a formy: · Skupinová práce (4 osoby ve skupině) Cíl aktivity: · Žáci umí pracovat s mapou (katastrální, leteckým snímkem, plánem města). · Žáci dokážou získat a interpretovat informace o vývoji podniku včetně příčin lokalizace podniku. · Žáci navrhují vlastní využití areálu typu brownfield. Pomůcky: · Tužka, pastelky, podložka, mapa města Brna Instrukce: · Rozdělte se do skupin po čtyřech · Každá skupina vlastní jeden pracovní list · S využitím veškerých možných zdrojů informací v areálu firmy Zetor (průvodce, Zetor Gallery, …) vypracujte jednotlivé úkoly. · V případě nenalezení všech informací v areálu Zetor, tyto informace dohledejte s pomocí internetu. · V případě, že vám nebude stačit vymezené místo pro úkoly, využijte další list papíru. Úkol 1: Zakreslete do níže přiloženého leteckého snímku hranice areálu Zetor v době své největší produkce a dnes. Popište změny. ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… Úkol 2: Najděte a zaznačte v areálu Zetoru největší fungující budovu a zjistěte, k čemu slouží. ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… Úkol 3: Pokuste se zjistit, jaké další firmy se v areálu v současné době nachází. Zapište jejich seznam, co vyrábí a zaznačte je do katastrální mapy. ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… Úkol 4: Zjistěte, spojením kterých slov vznikl název Zetor. ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… Úkol 5: Jaký je současný majitel firmy Zetor, z jakého pochází státu. Od jakého roku je vlastníkem Zetoru? Jaké firmy vlastnily Zetor před současným majitelem, z jakého státu pocházely? ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… Úkol 6: V Zetor Gallery vyhledejte: Největší traktor: ................................................................................................... ...................................................... ……….………. Nejdražší traktor: ................................................................................................... ................................................... ……….………. Nejstarší traktor: ................................................................................................... .................................................... ……….………. Nejvýkonnější traktor: ................................................................................................... ......................................... ……….………. Úkol 7: Zjistěte, jaký byl maximální počet zaměstnanců, které firma Zetor zaměstnávala v minulosti a jaký počet zaměstnanců zaměstnává dnes. Pokuste se vysvětlit důvod úbytku zaměstnanců. Počet zaměstnanců v minulosti: …………………………………………………………………………………...…………….. Počet zaměstnanců dnes: ……………………………………………………………………………………..……...…………….. Důvod úbytku zaměstnanců: ……………………………………………………………………………………………....…...…. ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… Úkol 8: Starší část areálu Zetor je dnes již nevyužívaná (tzv. brownfield). Obrázky znázorňují, jak areál vypadá dnes. Zkuste navrhnout, jak by se tento zpustlý a nevyužitý areál dal dnes využít. Poté zkuste váš nápad znázornit obrázkem do připraveného prázdného okénka v pracovním listu. Návrh, jak tento areál dnes využít: ……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… Návrh v grafické podobě: Úkol 9: Po prohlídce Zetor Gallery napište, co se vám v galerii líbilo nejvíc a co vám chybělo. ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… Úkol 10: Uveďte, jestli by bylo možné využít návštěvu Zetor Gallery ve výuce pro 2. stupeň ZŠ a případně jak. ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… ……………………………………………………………………………………………….………………………………………….……… Místo pro jakýkoliv komentář: