Sylabus aranžování – jarní semestr 2016 1x14 dní v liché týdny 1. cvičení - 29. 2.: - úvod do předmětu, seznámení se sylabem předmětu, - „Dekorační obrázek ze semen a plodů“ – (roztřídění a poznání semen a plodů) - kompozice ze semen a plodů, mandala, - tkané obrázky z přírodnin. 2. cvičení - 14. 3.: - „Jarní a velikonoční floristika‘‘ – vypichované dekorace, kytičky, věnečky aj. Techniky práce, práce se symbolikou Velikonoc, využití přírodního materiálu. Jarní dekorace interiérů. 3. cvičení - 11. 4.: - „Životodárná voda‘‘- biomy – (nároky rostlin, stonek, list) - sesazování rostlin dle nároků na životní podmínky. Kompozice v sesazovaných nádobách (miskách), která bude trvale zpříjemňovat a ozdravovat prostředí učebny a zároveň bude sloužit jako učební pomůcka. - dlouhodobá dekorace interiérů – hrnkové rostliny nám poskytují velké množství tvořivé práce ve floristice. Trvanlivost a rozmanitost vybízí k různým úpravám školních tříd či prostorů. - ,,Sukulentní bonsaje‘‘- (rostlinná pletiva) - dekorativní a skupinová sesazovaná aranžmá – zásady práce, nádoby, vhodné rostliny, návrhy. Technika práce, volba rostlin a nádoby, uspořádání rostlin. 4. cvičení - 25. 4.: - ,,Aranžování pro zdraví‘‘- využití květin, zeleniny, ovoce ve floristice. Zdůraznění životosprávy a její vliv na člověka (trávicí soustavu). 5. cvičení - 9. 5.: - ,,Aranžování pro radost‘‘- (květ, květenství, vztah k přírodě) - vazba z řezaných květin – využití řezaných rostlin ze školní zahrady k různým příležitostem. Kytice jiných stylů a využití těchto netradičních a méně využívaných typů. Typ kytice, techniky práce, barevné harmonie, estetické zákonitosti, techniky, vlastní návrh. - květinový šperk. - společná kompozice – venkovní dekorace.