Jazyková kultura a komunikativní dovednosti
Úvod, organizace, požadavky na zakončení
Jazyková kultura a komunikativní dovednosti – jaro 2016
Požadavky k zakončení předmětu
1. Aktivní práce v semináři. Docházka. Maximálně 2 absence
2. Přednést v semináři připravený projev na dané téma (týkající se školství, rodičovství a výchovy dětí, komunikace, rozvoje komunikativních dovedností apod.). Projev by neměl být čtený, ale přednesený alespoň částečně zpaměti, s oporou v psaných poznámkách. Měl by trvat asi 5 min. Měl by být pronesen ve spisovné nebo hovorové češtině (mluvená forma spisovné češtiny). Hodnotí se: jazyková úroveň (spisovnost/ nespisovnost), stylistická úroveň, kompozice projevu, argumentace, neverbální aspekty včetně hlasové techniky, výslovnost atd. Může být využita prezentace, handouty apod. - i ty pak budou předmětem hodnocení.
Termíny: 20. dubna a 4. května (27. dubna - praxe)
3. Seminární práce: student/ka si na základě studijní literatury (bude doplněna a citována během semestru) zvolí dvě didaktické hry nebo dva postupy, jimiž je možné rozvíjet komunikativní schopnosti dětí. Zhodnotí výhody a nevýhody těchto her či postupů, popř. doplní vlastní zkušenosti s nimi. Kromě toho vytvoří vlastní didaktickou hru či postup a opět popíše její výhody a nevýhody, zkušenosti s jejím uplatňováním a s tím, zda je pro daný cíl (rozvíjení komunikativních schopností dětí) účinná. Rozsah: min. cca 4 strany textu
Termín: 15.6. 2016
V celkovém hodnocení předmětu se bere v úvahu projev přednesený v semináři i kvalita odevzdané práce. Známka je zapsána po úspěšném splnění obou požadavků.
Požadavky k zakončení předmětu
1. Aktivní práce v semináři. Docházka. Maximálně 2 absence
2. Přednést v semináři připravený projev na dané téma (týkající se školství, rodičovství a výchovy dětí, komunikace, rozvoje komunikativních dovedností apod.). Projev by neměl být čtený, ale přednesený alespoň částečně zpaměti, s oporou v psaných poznámkách. Měl by trvat asi 5 min. Měl by být pronesen ve spisovné nebo hovorové češtině (mluvená forma spisovné češtiny). Hodnotí se: jazyková úroveň (spisovnost/ nespisovnost), stylistická úroveň, kompozice projevu, argumentace, neverbální aspekty včetně hlasové techniky, výslovnost atd. Může být využita prezentace, handouty apod. - i ty pak budou předmětem hodnocení.
Termíny: 20. dubna a 4. května (27. dubna - praxe)
3. Seminární práce: student/ka si na základě studijní literatury (bude doplněna a citována během semestru) zvolí dvě didaktické hry nebo dva postupy, jimiž je možné rozvíjet komunikativní schopnosti dětí. Zhodnotí výhody a nevýhody těchto her či postupů, popř. doplní vlastní zkušenosti s nimi. Kromě toho vytvoří vlastní didaktickou hru či postup a opět popíše její výhody a nevýhody, zkušenosti s jejím uplatňováním a s tím, zda je pro daný cíl (rozvíjení komunikativních schopností dětí) účinná. Rozsah: min. cca 4 strany textu
Termín: 15.6. 2016
V celkovém hodnocení předmětu se bere v úvahu projev přednesený v semináři i kvalita odevzdané práce. Známka je zapsána po úspěšném splnění obou požadavků.